۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۱۹۳۸۵۵
استاد حوزه علمیه قم:

فتنه‌گران صلاحیت مسؤولیت در نظام را ندارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در فتنه به مردم خیانت کردند نباید به عنوان مسؤول معرفی شود و اگر کسی در روز عاشورا به سیدالشهدا اهانت کرد نباید در تصمیم گیری‏ها حرف اول را بزند.
يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید حسین شفیعی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته، در یادواره شهدای اختیارآباد کرمان، گفت: منزلت شهید در آیات و روایات بسیار عظیم است و ما اعتراف و اعلام می‏کنیم که نمی‏دانیم شهید چه جایگاهی دارد.


وی ادامه داد: شهید آبرومند درگاه خداوند است و کسانی که از شهادت چیزی نمی‏فهمند برایشان درک جایگاه واقعی شهید سخت است.


حجت الاسلام شفیعی گفت: خداوند به بازماندگان از قافله شهدا می‌فرماید در خیالتان هم نیاید که شهید مرده است؛ شهید زنده است و حضور دارد و تمام اعمال ما را می‏بیند.


وی با بیان این که ما از درک صحیح واقعیت شهادت عاجز هستیم، ابراز داشت: قرآن می‏فرماید شهدا از این شهادت خرسند و شادمان‏اند.


استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: پیام شهدا مقاومت و ایثار است و این که در مقابل ستمگران سر فرود نیاوریم.


وی با اشاره به این که شهید حاضر و ناظر بر اعمال ما است، تصریح کرد: شهید انسان را دعوت به پایداری، نترسیدن از دشمن می‏کند و از ما می‏خواهد در راه دین از خود استقامت نشان دهیم.


حجت الاسلام حسین شفیعی اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند«بالاتر از هر کار خیری کار خیر دیگری وجود دارد» اما بالاتر از قله ایثار و شهادت رتبه‏ای نیست تا شهید آن را فتح کند.


وی با اشاره به دعاهایی که مضمون آن‏ها طلب شهادت از خداوند است، گفت: شهدا دعایشان برآورده شد و به این مقام نائل شدند و ما هم امیدواریم به این مقام برسیم.


این استاد حوزه علمیه گفت: جایگاه شهید آن قدر بزرگ است که تمامی معصومین ما به این مقام رسیده‏اند و درباره جایگاه شهدا سفارش فراوانی داشته‏اند.


وی همچنین ابراز داشت: در زیارت اربعین می‏خوانیم خدایا اگر تو به تربت سیدالشهدا آبرو دادی، اگر به سینه زنان، عزاداران، گریه کنان و... آبرو پیدا کردند همه به یک چیز است و آن شهادت در راه خدا است.


حجت الاسلام شفیعی با اشاره به زیارت امام رضا(ع) گفت: در سلام وارد شده به امام هشتم پس از سلام به پیامبران و سائر ائمه به اما رئوف این گونه سلام می‏کنیم«سلام بر تو که صادق بودی و شهید شدی» و این نشان از بالا بودن مقام شهادت است.


وی همچنین گفت: این که علی(ع) می‏گوید به خدا قسم اگر هزار ضربه بر بدن من وارد شود برای من بهتر است از این که در بستر جان بدهم؛ یعنی هزار ضربه دشمن بر بدن بیاید اما در راه خدا باشد، برای همین وقتی حضرت علی(ع) ضربت خورد، گفت: به خدای کعبه رستگار شدم.


سخنران یادواره شهدای اختیار آباد کرمان اظهار داشت: شهدا ویژگی‏های عام و خاصی دارند اما دین‏داری، ولایت مداری و پایبندی به آموزه‏های دینی و اخلاقی مهم‏ترین ویژگی‏های شهدا است.


وی همچنین عنوان کرد: زنده کردن یاد شهید و دیدار از خانواده شهید خوب است اما نباید شعار باشد و حق واقعی خانواده شهید ادا شود.


استاد حوزه علمیه گفت: برگزاری یادواره و دیدار با خانواده شهدا زنده نگه داشتن یاد شهید است اما نباید عزت شهید و خانواده او را با رعایت نکردن اصول دین از بین ببریم.


وی با بیان این که اگر درباره دین کوتاهی کنیم در خون شهدا خیانت کرده‏ایم، اظهار داشت: شهدا آن‏جا که باید دشن را بشناسند، شناختند و به موقع مقابله کردند.


حجت الاسلام شفیعی ابراز داشت: امروزه دشمن شبانه روز ما را بمباران تبلیغاتی می‏کند و مهمات امروز ما در این جنگ بالا بردن فهم دینی است.

خیانت فتنه گران آشکار است

وی تصریح کرد: کسانی که در فتنه به مردم خیانت کردند نباید به عنوان مسؤول معرفی شود و اگر کسی در روز عاشورا به سیدالشهدا اهانت کرد نباید در تصمیم گیری‏ها حرف اول را بزند.


این کارشناس مسائل دینی گفت: دیگر ویژگی شهدا دشمن شناسی و دشمن ستیزی است که همین سبب حفظ دین و کشور ما شد.


وی با بیان این که دشمن در همه عرصه‏ها در حال کار کردن است، خاطر نشان کرد: تنها شناخت دشمن کافی نیست بلکه باید با او مقابله کرد و به او حمله کرد.


حجت الاسلام شفیعی با اشاره به این که ویژگی دیگر شهدا اهل گریه و شور و ذکر حسین(ع) گفتن است و عملیات‏ها با ذکر یا زهرا(س) پیروز می‏شدند.


وی همچنین گفت: شهدا برای خودشان عزاداری و گریه نمی‏خواستند بلکه به بازماندگان خود سفارش می‏کردند که اگر می‏خواهد برای ما عزاداری کنید برای اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری کنید./9702/پ
202/س

ارسال نظرات