۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۹۳۹۷۲
با پیام رییس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد؛

آیین نکوداشت حجت الاسلام وحید دامغانی و صرفی

خبرگزاری رسا ـ آیین نکوداشت نیم قرن مجاهدت‌های دینی و فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر وحید دامغانی و تجلیل از تلاشگران فرهنگ اقامه نماز با تقدیر از یک عمر فعالیت با برکت حجت الاسلام ذبیح الله صرفی با قرائت پیام رئیس ستاد اقامه نماز کشور در روستای عبدیاء شهرستان دامغان برگزار شد.
روحانيان قديمي دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، مراسم تجلیل از سال‌ها تلاش حجج اسلام علی‌اکبر وحید دامغانی و ذبیح الله صرفی، صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیران حوزه‌های علمیه، روحانیان و جمع کثیری از مردم دین‌دار این شهرستان در حسینیه روستای عبدیاء شهرستان دامغان برگزار شد.

 

در بخشی از پیام حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز که در این مراسم قرائت شد آمده است: تلاش‌های بی دریغ این دو روحانی بزرگوار در طول عمر بابرکت‌شان خصوصا حرکت‌های ساعی در مسیر نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز جماعت نمونه عینی مجاهدت در راه اعتلای ارزش‌های دینی و فرهنگی و اصلاح جامعه است.

 

حجت الاسلام حسین تهرانی، از استادان حوزه و دانشگاه در این همایش خدمات عالمان دینی به اسلام و تشیع را دارای منشأ خیرات و برکات فراوانی دانست و افزود: امروز اگر نعمت بزرگ دین و حکومت اسلامی و شیعی را در کشورمان داریم بی شک باید قدردان زحمات روحانیان و مجاهدان این طریق مقدس باشیم.

 

وی ثمره معنوی عمر پر تلاش حجت الاسلام وحید دامغانی و حجت الاسلام ذبیح الله صرفی و تمامی علمای این سرزمین را در تاریخ و روح و جان مردم دیندار ایران ماندگار خواند و اضافه کرد: این دو روحانی بزرگوار در طول عمر با برکت خود کوشیدند که منشاء خدمات شایسته‌ای به جامعه اسلامی باشند، که اهتمام به برپایی نماز و جهد در راه فعالیت‌های علمی و فرهنگی نمونه‌ای از خدمات این شخصیت های ممتاز است که مردم آن را به عینه مشاهده کرده‌اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پرچمی که ائمه معصومین(ع) برای هدایت و رهبری مردم به سوی سعادت در دست داشتند امروز در دست پرورش یافتگان حوزه‌های علمیه و روحانیانی همچون این دو عالم دامغانی است و مردم نیز از آنها به عنوان سفیران فرهنگ اسلامی و هادیان جامعه اسلامی حمایت و تقدیر و پیروی می‌کنند.

 

حجت الاسلام تهرانی با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم معنوی تأکید کرد: باید آئین های تجلیل از عالمان دینی که سال‌ها در راه تعالی امت اسلام گام برداشته اند در جامعه گسترش یابد و در همه نقاط کشور برگزار شود که بی تردید موجب رشد فرهنگ دینی جامعه و تقویت پیوند مستحکم مردم و روحانیت می‌شود.

 

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر وحید دامغانی از همرزمان شهید نواب صفوی و آیت الله طالقانی در سال 1332 هجری قمری در روستای تویه دروار از توابع بخش امیرآباد دامغان دیده به جهان گشود و پس از طی دوران مقدماتی تحصیل در زادگاه خود جهت استفاده از محضر علمای بزرگ زمان به مشهد مقدس و سپس نجف اشرف مراجعه نمود و پس از سال‌ها تحصیل به زادگاه خود بازگشت و به تعلیم و تألیف و تبلیغ علوم دینی پرداخت./977/پ202/س

ارسال نظرات