۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۹۴۲۲۳

استفاده ابزاری طالبان از کودکان

خبرگزاری رسا ـ پلیس مرزی افغانستان گزارش داد دختر 10 ساله‌ای را بازداشت کرده که قصد انجام حمله انتحاری بر علیه کاروان نیروهای پلیس را داشته است.
آموزش کودکان توسط طالبان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی در گزارشی از بازداشت یک دختر 10 ساله قبل از انجام عملیات تروریستی در افغانستان خبر داد.


بر اساس این گزارش پلیس مرزی افغانستان دختر 10 ساله‌ای را بازداشت کرده که قصد انجام حمله انتحاری به کاروان نیروهای پلیس را داشته است.

وزارت امور داخله افغانستان گفت: این دختر را عصر یکشنبه در ولسوالی، خان نشین ولایت هلمند بازداشت کرده است.

لازم به ذکر است که طالبان افغانستان از اطفال، برای حمله انتحاری علیه نیروهای دولتی استفاده می کنند.

در یک خبرنامه وزارت داخله که به رسانه‌ها فرستاده شده آمده است: این کودک عصر دیروز هنگامی که می خواست یکی از واحدهای نیروهای پلیس مرزی را در ولسوالی خان نشین هلمند، مورد حمله انتحاری قرار دهد، از سوی این نیروها بازداشت شد.

همچنین بررسی های وزارت داخله افغانستان نشان می‌دهد که برادر این دختر 10 ساله، از فرماندهان طالبان است.اما گروه طالبان هنوز در مورد این دختر و ارتباط او با گروه طالبان، اظهار نظر نکرده است.


پیش از این نیز  گزارش شده بود که از سوی گروه طالبان پسران کم سن و سال وادار به حمله انتحاری شده بودند. اما این نخستین باری است که گزارش می‌شود دختری 10 ساله قصد حمله انتحاری داشته است.


پیشتر سازمان های مدافع حقوق کودکان از افزایش استفاده از کودکان در حملات انتحاری ابراز نگرانی کرده بودند.دو سال پیش سازمان دیدبان حقوق بشر از طالبان خواست که در فعالیت‌های انتحاری و انفجارها از کودکان استفاده نکنند.


با این همه در مواردی اتفاق افتاده که مخالفان مسلح دولت افغانستان برای فعالیت های هراس افکنانه و بمب گذاری‌ها از کودکان استفاده کرده‌ بودند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات