۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۴۳۴۴

همایش سالانه نهضت حسینی در آمریکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سالانه نهضت حسینی از سوی شیعیان ایالت میشیگان آمریکا برگزار شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در ایالت میشیگان آمریکا همایش سالانه نهضت حسینی را با موضوع «حسین در وجدان بشریت» برگزار کردند.

 

علما و شخصیت های آکادمی در این همایش به بررسی اهمیت قیام امام حسین(ع) برای نجات امت از جهالت و گمراهی حاکمان فاسد علیه ملت ها پرداختند.

 

بهاء الدین الخاقانی از اعضای برگزار کننده این همایش گفت: اباعبدالله(ع) قیام کرد تا توحید و عبودیت واقعی به خداوند متعال را نشان داده و نفس ها را با هدف آزادی انسان در علم و معرفت آزاد سازد.

 

وی افزود: قیام عاشورا بر مخالف با ظلم و ستم و دشمنی پایه گذاری شد تا شیوه ای انسانی و تکمیل کننده مکارم اخلاقی باشد که پیامبران آسمانی برای انسان ها به ارمغان آوردند.

 

خاقانی نهضت امام حسین(ع) را برای حفظ کرامت انسانیت توصیف کرد و اظهار داشت: این قیام رخ داد تا ظلم و خواری و هر آنچه به جهالت، پسرفت، تندروی، فساد و خونریزی مرتبط باشد را پایان دهد.

 

وی تأکید کرد: سید و سالار شهیدان(ع) بر این اساس خون خود و اهل بیتش(ع) را تقدیم کرد تا وجدان ها بیدار شده و مردم را به علم و معرفت و توحید و عبودیت پروردگار سوق دهد. این نهضت کاملا اصلاحی و در راه تمدن اسلامی انسانی واقعی صورت گرفت./980/ب902/د

ارسال نظرات