۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۹۴۳۵۲
در سرمای کشنده زمستان آمریکا؛

عدم ارائه کمک های دولتی به بی خانمان ها

خبرگزاری رسا ـ رئیس بزرگترین پناهگاه بی خانمان های آمریکا: حامی ما دولت نیست و مسئولان شهر افراد بی خانمان را به اینجا می فرستند با این حال ما نه از دولت و نه از شهر کمک مالی دریافت نمی کنیم.
بي خانمان هاي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در حالی که بی خانمان های آمریکا طاقت فرساترین زمستان و سرمای بیست سال اخیر را تحمل می کنند، یورونیوز از عدم ارائه کمک های دولتی به بی خانمان ها و مراکز نگهداری آنان خبر داد.


برای بی خانمان های شیگاگو، زمستان امسال آمریکا که تاکنون جان حداقل 16 نفر را گرفته، حدیث نبرد مرگ و زندگی است.


اسمیت، یکی از بی خانمان های شیکاگو می گوید: زمستان ها ظرفیت اغلب پناهگاه ها تکمیل هستند و من گزینه ای ندارم. می دانید، زنده ماندن سخت است. به درون قطار یا ایستگاه قطار پناه می برم یا به گرمای فروشگاه ها و آنها مانع نمی شوند.


پاسفیک گاردن میشن، قدیمی ترین و بزرگترین پناهگاه موجود برای بی خانمان های شیکاگوست که به گفته رئیس این مرکز امسال با پذیرا بودن صدها بی خانمان رکورد می شکند.

گفتنی است به دلیل وضعیت بد اقتصادی آمریکا، به تعداد بی کاران در این کشور افزوده شده است که در نتیجه بسیاری در این کشور بی خانمان شده اند و مجبورند برای فرار از سرمای کشنده زمستان به پناهگاه های عمومی بروند.


فیل کوویاتکوفسک، رئیس پاسفیک گاردن میشن، می گوید: شب های گذشته پذیرای یک هزار و پنجاه نفر بودیم. فعالیت ما از سال 1877 میلادی آغاز شده است. ما به پتو، کاپشن، دستکش و کلاه نیاز داریم. حامی ما دولت نیست و مسئولان شهر افراد بی خانمان را به اینجا می فرستند، با این حال ما نه از دولت و نه از شهر کمک مالی دریافت نمی کنیم.


توده هوای بسیار سرد موسوم به گردباد قطبی که اکنون رو به شرق آمریکا حرکت می کند تا تگزاس و مرکز ایالت فلوریدا را نیز در بر خواهد گرفت./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات