۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۹۴۳۸۵

برگزاری همایش «بیداری اسلامی؛ درسی از مکتب اهل بیت» در تایلند

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی دو روزه «بیداری اسلامی؛ درسی از مکتب اهل بیت(ع)» با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بانکوک برگزار شد.
همايش «بيداري اسلامي؛ درسي از مکتب اهل بيت» درتايلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش علمی دو روزه «بیداری اسلامی؛ درسی از مکتب اهل بیت(ع)» با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز گذشته و امروز از سوی انجمن مطالعات و تحقیقات اسلامی تایلند در محل سالن همایش‎های مرکز آموزش وینترین بانکوک با هدف ارتقای دانش و آگاهی مسلمانان تایلند برگزار شد.


این همایش با حضور رایزن فرهنگی کشورمان و بیش از 200 تن از اساتید، مدرسان، محققان و شخصیت‎های فرهنگی و مذهبی و دانشجویان و طلاب برگزار شد.


دراین همایش، الیاس کیتاراتای، رییس هیأت امنای انجمن مطالعات و تحقیقات تایلند و استاد حوزه و دانشگاه و رییس این همایش ضمن تشکر از رایزن فرهنگی ایران گفت: در شرایط فعلی مسلمانان نیاز دارند تا از قضایا و تحولات جاری در دنیای کنونی با خبر باشند و یکی از مهمترین مسایل روز در عصر کنونی، موضوع بیداری اسلامی است که این همایش برای بحث و بررسی در خصوص ابعاد این موضوع تشکیل شده است.


شیخ محمد شریف گیت سومبون، استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی خود را با موضوع «از اهل بیت(ع) تا ولایت فقیه» شیوه‎ها و راه‎های رسیدن به این مهم را به تفصیل تشریح کرد که چگونه از مسیر سرچشمه‎های نورانی معارف و حکمت اهل بیت(ع) می‎توان به چشمه‎های زلال و سایه سار ولایت فقیه رسید.


وی با استفاده از آیات و روایات و تشریح موضوع بیداری اسلامی گفت: در حال حاضر حضرت امام خامنه ای مدظله العالی ولی فقیه دوران ما هستند و وظیفه همه ما است که از ایشان پیروی و اطاعت و در تمامی امور به ایشان اقتدا کنیم.


شیخ محمد نعیم، رییس انجمن مطالعات و تحقیات اسلامی تایلند در محور «بیداری مسلمانان در عصر حاضر؛ بازتابی از عاشورای حسینی(ع)» مطالبی رابیان کرد.


شیخ مجاهد کیتاراتای، استاد دانشکده ادبیات دانشگاه سیلی پاکورن پیرامون «شیوه های رسیدن به وحدت و رهبری جهان اسلام» و  فرید دینگ اینگک یوج، مدیر انجمن مطالعات و تحقیات اسلامی تایلند با موضوع «طاغوت در جهان اسلام» برای حضار سخنرانی کردند.


در ادامه برنامه‎های بعد از ظهر همایش، میزگردی با عنوان «رهبران مسلمان و وظیفه آنان در پاسداری و صیانت از جهان اسلام» با حضور عمران  مالولیم، استاد دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاسیت سات، جلال مالولیم، استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تاماسات، الیاس کیتاراتای، استاد دانشکده ادبیات دانشگاه سیلی پاکورن و محمد شریف گیت سومبون، استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.


برنامه‎های روز دوم این همایش شامل برگزاری میزگردی با عنوان «زندگی مسلمانان تایلند در پرتو ولایت فقیه» بود که اساتید شرکت کننده در این میزگرد حول چهار محور اصلی ذیل به بحث و بررسی و ارایه نقطه نظرات خود پرداختند:


1- زندگی مسلمانان و رهبری


2- اهل بیت(ع) و زندگی مسلمانان


3- شیعیان یاوران اهل بیت(ع)


4- نقاط ضعف و قوت جهان اسلام/994/ب102/د

ارسال نظرات