۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۹۴۴۱۲
یکی از علمای عربستان:

در‎های اسلام باید به روی جهانیان باز باشد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان با تاکید بر ضرورت تبلیغ اسلام گفت: در‎های اسلام باید در مقابل مردم جهان باز شده و فرهنگ ناب محمدی (ص) در سراسر جهان گسترش یابد.
حجت الاسلام شيخ فيصل العوامي از علماي عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل العوامی از علمای عربستان روز گذشته در شهر قطیف این کشور خواستار ایجاد آرامش روانی جهانی شد و گفت: بیشتر کشورهای منطقه و مردم مسلمان در ترس زندگی می‎کنند بنابراین مجامع اسلامی باید زمینه آرامش مردم را فراهم سازند.


وی راه کارهایی برای ایجاد آرامش مردم بیان کرد و خاطرنشان ساخت: ایجاد ارتباط محبت آمیز بین مسلمانان و پیروان سایر ادیان یکی از مهمترین راه حل‎های ایجاد آرامش جهانی است.


حجت الاسلام عوامی تشرف غیر مسلمانان به اسلام را یکی دیگر از آثار ایجاد ارتباط بین مسلمانان و سایر مردم جهان دانست و بیان داشت: حضرت محمد(ص) با ایجاد ارتباط مهربانانه با مردم جهان توانست در مدت زمان کوتاهی که به نبوت برگزیده شده بود، مردم بسیاری را به اسلام علاقمند و امت اسلامی را پایه گذاری کند.


وی از مسلمانان خواست که از گوشه نشینی خارج شده و به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند و اظهار داشت: مسلمانان نباید در‎های اسلامی را بر روی مردم جهان بسته نگه دارند بلکه باید دربها را باز کرده و فرهنگ ناب محمدی و اسلامی را به گوش همه مردم جهان برسانند.


این عالم عربستانی به بررسی بخشی از تاریخ زندگانی پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: در زمان پیامبر اعظم (ص) برخی از سران مکه از پذیرفتن دین مبین اسلام امتناع می‎ورزیدند، اما آنان بعد از صلح حدیبیه و فتح مکه در مدت یک سال به دین اسلام نائل شدند./994/ب903/د

ارسال نظرات