۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۹۴۵۷۲

انقلابیون بحرینی طرح جدیدی ارایه دادند

خبرگزاری رسا ـ احزاب و جمعیت‎های مخالف بحرینی طرح جدیدی را در رد هرگونه اقدام تحریک آمیز و نفرت افکنی در جامعه و تقویت تسامح و تساهل ارایه دادند تا مبنایی برای حل مشکلات این کشور و نوید بخش صلح باشد.
انقلابيون بحريني طرح جديدي ارايه دادند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، احزاب و جمعیت‎های مخالف بحرینی امروز سندی را با نام «سند مبارزه با نفرت افکنی» در دستور کار خود قرار دادند که طرح تسامح و گذشت و مبارزه با اقدامات تحریک آمیز و نفرت افکنی درجامعه به شمار می رود.


«خلیل المرزوق» معاون سیاسی دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق ملی بحرین اعلام کرد: این طرح اولین اقدامی است که انقلابیون از امروز فعالیت‎های خود را در بحرین با آن ترویج خواهند کرد.


وی با تاکید بر اینکه احزاب و گروه‎های مخالف رژیم آل‎خلیفه همواره به دنبال راهکار و ابتکار عمل هستند تا آینده بحرین را بسازند، افزود: انقلابیان همواره باید برای ساخت کشور از مشکلات دوری کنند و نوید بخش صلح باشند که طرح جدید نیز نمونه‎ای برای ایجاد راهکار در بحرین است.


به گفته المرزوق، بحرین هم اکنون به یک فرآیند سیاسی گسترده نیازمند است و در آینده نیز بدان نیاز خواهد داشت و انقلابیان نیز برای این فرایند آمادگی دارند، بنابراین هرگونه جبهه گیری بی فایده خواهد بود و باید به دنبال راهکارهای سیاسی باشیم.


وی با اشاره به اینکه «اگر فرایند سیاسی گسترده نبوده و جزییات اساسی آن بدون بررسی و بدون نقشه راه باشد، ما با این فرایند مخالف هستیم»، افزود: ما نمی‎خواهیم تجاربی را که مانع پیشرفت می شود، تکرار کنیم و مهمتر از همه، ما هم اکنون برای بررسی و مناقشه این فرایند سیاسی آماده‎ایم و گروه‎ها و جریان‎های رسمی و داخلی نیز باید به این فراخوان پاسخ دهند و با ما همکاری کنند.


المرزوق افزود: باید بدانیم که یک جانبه گرایی ره آوردی برای کشور نخواهد داشت و باید مردم را به عنوان منبع قدرت به رسمیت بشناسیم، چراکه دو تجربه گذشته و تحمیل اراده یک جانبه، دلیل ناکامی‎های گذشته بوده است که اگر بار دیگر تکرار شود، بحرین گامی به جلو برنخواهد داشت./994/ب102/د

ارسال نظرات