۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۹۴۵۸۵
خطیب جمعه نجف:

تروریسم ابزار استکبار برای شکاف در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، گروه‎های تروریستی را گماشته استکبار جهانی برای ایجاد شکاف در منطقه عنوان کرد.
حجت الاسلام حسني خطيب جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد الحسنی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از عملیات نظامی ارتش عراق علیه تروریست ها در این کشور حمایت کرد و گفت: از نیروهای امنیتی قهرمان عراق می خواهیم علاوه بر ادامه عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در استان الانبار به محافظت از سایر شهرها نیز بپردازند.

 

وی افزود: گروه داعش تنها گروه تروریستی در عراق نیست، گرچه مبارزه با این گروه به تلاش فراوانی نیازمند است.

 

حجت الاسلام حسنی از کشتار شیعیان در منطقه طوزخورماتو ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: مقامات امنیتی باید بدانند که جنگ علیه تروریسم به این سرعت پایان نمی پذیرد. شهروندان الانبار و رمادی باید قدر نیروهای ارتش را بدانند و فراموش نکنند که برخی از خانواده ها فرزندان خود را در راه آزادی آنان از بند تروریسم تقدیم کرده و عزادار شدند.

 

خطیب جمعه نجف با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه، تصریح کرد: جنگ علیه تروریسم تنها به عراق اختصاص ندارد، بلکه جنگی اقلیمی است زیرا داعش و تروریسم ساخته و پرداخته کشورهای مستکبر و مستبد هستند. استکبار جهانی این گروه ها را با هدف ایجاد شکاف و از بین رفتن وحدت صف به منطقه ارسال کرده است.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل عقیدتی در پرورش نیروهای نظامی عراق، از تولیت آستان قدس حسینی به دلیل استقبال از آوارگان اهل تسنن الانبار و رمادی تقدیر و تشکر کرد.

 

حجت الاسلام حسنی برقراری ثبات سیاسی را منوط به انقلاب فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: ثبات سیاسی تنها با برگزاری تجمع و همایش محقق نمی شود بلکه با انقلاب فرهنگی که مفاهیم وحدت ملی را به همراه دارد، تحقق می یابد. هنگامی که شهروندان مشاهده کنند که وابستگی آنان به وطن مورد احترام قرار می گیرد دیگر اجازه ضربه خوردن کشور را نخواهد داد.

 

خطیب جمعه نجف در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: از رسانه ها می خواهم که هوشیار و هدفمند باشند و فرهنگیان و نخبگان نیز باید به فکر پیشرفت و تمدن جامعه باشند./980/ب901/د

ارسال نظرات