۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۹۴۸۵۵

برگزار بیش از 500 برنامه فرهنگی همزمان با هفته وحدت در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که وحدت پل رسیدن به اهداف انقلاب است، گفت: همزمان با هفته وحدت بیش از 500 برنامه فرهنگی در 2 هزار مسجد خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
هفته وحدت

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که قرآن کریم پل رسیدن به امت واحده و پیشبرد اهداف جامعه اسلامی را وحدت می داند، گفت: وحدت یک تاکتیک سیاسی و یک راهبرد مهم برای حل مشکلات جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این که بیشتر مشکلاتی که در حال حاضر دامن کشورهای اسلامی را گرفته و موجب جنگ داخلی و آشوب در منطقه شده است ریشه در عدم وحدت فرقه ها و گروه های مختلف اسلامی دارد، گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ اسلام از تفرقه به عنوان حربه ای مهم برای ضربه زدن به اسلام و عقب ماندگی مسلمانان استفاده کرده اند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که بقا مسلمانان در گرو وحدت آنها است، گفت: متاسفانه در جامعه امروزی آمریکا و سران غرب و انگلیس در کشورهای مختلف با کوبیدن به طبل تفرقه آتش جنگ افروزی را در کشورهای اسلامی برپا کرده و با استفاده از این فرصت به چپاول کشورهای اسلامی اقدام کرده اند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که رمز موفقیت کشورهای اروپایی پس از قرون وسطا ریشه در وحدت مذهبی و سیاسی آنها دارد، گفت: تنها اهرمی که آمریکا و استعمارگران از آن برای چپاول و استعمار کشورهای مختلف در سطح جهان استفاده می کنند اهرم تفرقه است و اگر مسلمانان و ملت های جهان در هر شرایطی که هستند بتوانند وحدت داخلی خود را حفظ کنند قطعا خواهند توانست بر استکبار پیروز شوند.

 

وی ادامه داد: بی توجهی به وحدت موجب شده که بسیاری از انقلاب های اسلامی منطقه با جنگ داخلی و یا شکست روبه رو شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که در خراسان جنوبی شیعه و سنی به صورت همدل برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می کنند، گفت: همزمان با هفته وحدت بیش از 300 مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شده و گردهمایی علمای شیعه و سنی در استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ علمای اهل سنت و شیعه از برگزاری جلسات گفتمان های دینی با محوریت وحدت در حاشیه این گردهمایی خبرداد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر در استان بیش از هزار عدد پوستر توزیع شده است، گفت: همزمان با روز ولادت حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) جشن بزرگ وحدت در تمامی شهرهای استان با حضور علمای شیعه و سنی برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: هفته وحدت بزرگترین فرصت برای رهبران کشورهای اسلامی است تا در سایه این وحدت و به دور از آشوب و تنش های جهانی اختلاف های خود را کنار گذاشته و برای پیشبرد اهداف اسلام به صورت یک دل و همراه تلاش کنند./968/ت302/ب

ارسال نظرات