۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۹۵۰۳۰
رییس جمهور در جمع علمای خوزستان:

همه باید زیر پرچم ولایت در یک مسیر گام برداریم/ عظمت رهبری عظمت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که غرب هر چه دارد از اسلام و علمای اسلام است، اظهار داشت: دانشمندان اسلامی خدمات بسیار بزرگی در عرصه های گوناگون ارائه کردند و می توان گفت دانشگاه‌های قدیمی غرب نیز تقلیدی از حوزه‌ های علمیه است.
ديدار رييس جمهور با علما، فضلا و طلاب خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور، شامگاه سه شنبه، در دیدار با علما، طلاب و روحانیان خوزستان، ا بیان این که مسؤولیت حراست از مرزهای دینی بر عهده روحانیت شیعه است، اظهار داشت: تطبیق دین با شرایط زمان و تبیین صحیح احکام اسلامی در مقاطع مختلف از دیگر وظایف سنگینی است که بر عهده روحانیت است.

 رییس جمهور تأسیس حوزه علمیه قم را سبب ایجاد تحول در فقه، اصول و سایر علوم اسلامی دانست و گفت: وظیفه روحانیت در دوران غیبت کبری به دلیل عدم دسترسی به امام معصوم سنگین‌تر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه قم اظهار کرد: این حوزه شخصیتی همچون امام خمینی(ره) را که افتخار روحانیت شیعه و حرکات عدالت خواهانه بوده تربیت کرده است.

شیخ اعظم انصاری از افتخارات خوزستان است

وی با بیان این که شیخ اعظم انصاری از افتخارات خوزستان است، اظهار داشت: بعد از سال‌ها گذشت از رحلت شیخ انصاری نام این عالم بزرگوار می‌درخشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی شرایط حوزه های علمیه از لحاظ امکانات را در برهه کنونی غیر قابل مقایسه با گذشته دانست و افزود: اسلام در مراحل مختلف فراز و نشیب مختلفی داشته است.

 رییس جمهور با بیان این که غرب هر چه دارد از اسلام و علمای اسلام است، اظهار داشت: دانشمندان اسلامی خدمات بسیار بزرگی در عرصه های گوناگون ارائه کردند و می توان گفت دانشگاه‌های قدیمی غرب نیز تقلیدی از حوزه‌ های علمیه است.

اسلام هراسی استراتژی غرب در برابر عظمت اسلام است

وی اسلام هراسی را استراتژی غرب در برابر عظمت اسلام دانست و افزود: نخستین شروع اسلام هراسی در دوران جنگ‌های صلیبی صورت گرفته زمانی که علوم را از دنیای اسلام اقتباس می‌کردند و در برابر آن اسلام‌هراسی را ترویج می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی دوران عثمانی و دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از دیگر مقاطع زمانی دانست که غرب به اسلام هراسی در جهان پرداخته است.

غرب از فهم حاکمیت معنوی روحانیت در ایران عاجر است

رییس جمهور وجود روحانیت در محور یک انقلاب را سبب پیروزی آن دانست و افزود: غرب از فهم حاکمیت معنوی روحانیت در ایران عاجر است.

وی با بیان این که دشمنان اسلام به هر ریسمانی چنگ می زنند تا جلوی نفوذ انقلاب اسلامی را در منطقه بگیرند، اظهار داشت: دشمنان در تبلیغات خود سعی کردند اسلام را مظهر خشونت معرفی کنند در حالی که خودشان از طریق سازمان جاسوسی از گوشه و کنار دنیا جوانان را گمراه و از آنان تروریست تربیت می کنند.

جمهوری اسلامی ایران در برنامه های خود فناوری هسته ای را دنبال می کند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال فناوری هسته‌ای است نه بمب هسته ای اظهار داشت: ما به دنبال جنگ با ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی هستیم.

وی با بیان این که دولت در این 5ماه قدم بسیار بزرگی در زمینه مقابله با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی برداشته است، افزود: علمای حوزه‌های علمیه باید اسلام رحمانی را در دنیا تشریح کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به طرح مقابله با خشونت و افراطی‌گری که در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد، اظهار داشت: این طرح که به اتفاق آرا با استقبال سران سایر کشورها مواجه شد، برای مقابله با افراط و خشونت بود که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داد.

عظمت رهبر معظم انقلاب، عظمت جمهوری اسلامی ایران است

وی عظمت رهبر معظم انقلاب را عظمت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: منافع و مصالح ملی متعلق به همه ملت ایران است و همگان باید زیر پرچم اسلام و ولایت در یک مسیر گام بردارند./9464/پ201/ج

ارسال نظرات