۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۹۵۰۶۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مکتب اهل بیت در سایه انقلاب اسلامی احیا شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مکتب اهل بیت(ع) در سایه انقلاب اسلامی احیا شد، گفت: اگر امروز به اسلام حیات دوباره بخشیده شده است و بسیج، مراجع تقلید و حوزه های علمیه به خوبی نقش آفرینی می کنند به برکت انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در دیدار بسیجیان طرح تکمیلی گردان امام حسین(ع) شهرکرد، بسیج را عرصه پهناوری دانست که انسان های وارسته، مهذب و دارای عزم و اراده جدی را ساماندهی می کند و اظهار داشت: تا به امروز بسیج توانسته است به رسالت عظیم خود در شکستن پایه های کفر و شرک و استحکام بخشیدن به پایه های ایمان و ارزش های دینی عمل کند و به اسلام حیاتی مجدد ببخشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که شرایط امروز اسلام با شرایط قبل از انقلاب یکسان نیست، تصریح کرد: قبل از انقلاب، شرایط اسلام به معنای عام یعنی همه فرق اسلامی و به معنای خاص آن یعنی مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب، هیچ کدام جایگاه ویژه خود در بین بشریت را نداشت چرا که در همه حالات، زمام اسلام در دست مستکبرین بود.
 
امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: اگر چه امروز نیز برخی از حکومت های اسلامی در اختیار مستکبرین و طاغوت است و اراده مستقلی در بین آن ها وجود ندارد اما ملت ها این چنین نیستند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شکل گیری بیداری اسلامی را به برکت انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی توانسته است به مقاومت قوت ببخشد و اگر نبود انقلاب اسلامی، به یقین اسرائیل، اسرائیل امروز که خوار و ذلیل است، نبود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت اسلام به کشورهای منطقه از جمله لبنان و فلسطین حیات بخشیده است، خاطرنشان کرد: در ایران قبل از انقلاب نیز، وجود خفقان زیاد و سلطه همه جانبه مستکبران بر حکومت باعث شده بود که به شعائر اسلامی و ارزش های دینی بهایی داده نشود که در این میان، حوزه های علمیه و مراجع تقلید نیز از انجام رسالت خود محروم بودند.
 
وی با اشاره به این که مکتب اهل بیت(ع) در سایه انقلاب اسلامی احیا شد، ابراز داشت: اگر امروز به اسلام حیات دوباره بخشیده شده است و بسیج، مراجع تقلید و حوزه های علمیه به خوبی نقش آفرینی می کنند به برکت انقلاب اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: اگر امروز به خود و انقلابمان می بالیم نه بخاطر بهبود وضعیت اقتصادی، فن آوری ها و رشدها و ترقی های کشور در تمام زمینه ها است، بلکه به این انقلاب می بالیم که به اسلام حیات دوباره بخشید.
 
امام جمعه شهرکرد بر شناخت و احیای هر چه بیشتر اسلام ناب تأکید کرد و افزود: بدانید و آگاه باشید که پیامبر که اکمل انسان ها و اشرف مخلوقات عالم است و در راه اسلام و احیای ارزش های اسلامی فنا شد و جان خود را تقدیم کرد تا اسلام زنده بماند؛ بنابراین تلاش در جهت احیا و گسترش ارزش های اسلامی بر همگان واجب است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، راز زنده ماندن قرآن و اسلام را در بها دادن به بسیج و فرهنگ بسیجی بیان کرد و گفت: بدانید و آگاه باشید که نجات ما در سایه اتکا به قدرت خودمان است و فرهنگ اسلامی تنها در سایه وحدت، انسجام و ولایت پذیری احیا و حفظ خواهد شد./9457/پ202/س
ارسال نظرات