۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۹۵۱۱۴
همزمان با هفته وحدت؛

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت منصوب شد

خبرگزاری رساـ همزمان با هفته وحدت در حکمی از سوی استاندار خراسان شمالی، آخوند گلدی کمالی به عنوان مشاور استاندار در امور اهل سنت استان منصوب شد.

آخوند گلدي كمالي روحاني اهل سنت خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار استان خراسان شمالی همزمان با هفته وحدت در حکمی آخوند گلدی کمالی را به عنوان مشاور خود در امور اهل سنت استان منصوب کرد.
در بخشی از حکم سیدعلی‌اکبر پرویزی خطاب به آخوند گلدی کمالی آمده است: تعامل کارآمد با معاونین استاندار، فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان، ایجاد پویایی، تلاش در جهت بسترسازی برای ظهور استعدادها و مشارکت فعال و همه جانبه در مسیر رشد و بالندگی استان از اموری است که با استعانت از خداوند قادر متعال باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن صورت پذیرد.
حدود 10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می‌دهند که در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان سکونت دارند.
آخوند گلدی کمالی یکی از اعضای شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی و مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان این استان است.
او که از بزرگان و متنفذین اهل سنت خراسان شمالی محسوب می شود مهر ماه سال 91 و در جریان سفر مقام معظم رهبری به این استان در محضر معظم له در مورد مسائل مختلف اهل سنت خراسان شمالی سخنرانی کرد.
گفتنی است، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)( دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد./9314/پ203/س
ارسال نظرات