۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۱۶۶
رییس جمهور خبر داد؛

اجرای 129 طرح عمرانی و اقتصادی در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور کشورمان از اجرایی ساختن بیش از 129 طرح عمرانی و اقتصادی در استان خوزستان خبرداد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور در ارتباط تلویزیونی با مردم خوزستان، با بیان این که بیش از 129 طرح جدید ویژه این استان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: استان خوزستان از منابع طبیعی کافی برخوردار است که می توان آن را فرصتی بزرگ برای گسترش فعالیت های اقتصادی و عمرانی به شمار آورد.

وی با اشاره به این که گسترش طرح های عمرانی در استان خوزستان نیازمند کمک مردم در این امر است، اظهار داشت: به یقین با گسترش طرح های عمرانی در استان می توان شاهد پویایی آن در آینده باشیم.

رییس جمهور به مشکلات و معضلات موجود در بخش بهداشت و درمان خوزستان اشاره و تصریح کرد: به وزیر بهداشت دستور داده شده که مسایل را تا حل مشکلات در این بخش پیگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به مسأله احیای رودخانه کارون ابراز داشت: بحث آلودگی کارون که با اجرای طرح فاضلاب و جلوگیری از ورود پسماندها دنبال و موضوع انتقال از سرشاخه ها بود که دولت و شورای عالی آب تصمیم گرفت که فقط آب آشامیدنی از سرشاخه ها به استان های دیگر برود تا از این طریق رودخانه کارون احیا شود.

رییس جمهور با بیان این که تنها برای آب آشامیدنی برخی از شاه راه آب کارون به برخی از استان های منتقل می شود، اظهار داشت: ما هیچ وقت تصمیمی برای انتقال کامل آب کارون نگرفته و نخواهیم گرفت؛ چرا که زندگی خوزستان و ایران بستگی به این رودخانه خروشان دارد.

وی در خصوص تبدیل مناطقی دیگر از استان به منطقه آزاد گفت: فعلا تصمیم بر این است که آبادان و خرمشهر منطقه آزاد شوند و دیگر مناطق در حال بررسی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین در ادامه سخنانش افزود: 129 طرح و پروژه در حال پیگیری است که برخی ها از آن ها از طریق فاینانس تامین مالی شده اند که از مهم ترین آن ها نیروگاه بهبهان، آلومینیوم و پتروشیمی مسجد سلیمان و فولاد شادگان و اندیمشک و مردم مطمئن باشند دولت در حد توان پروژه ها را دنبال می کند.

رییس جمهور با تأکید بر اجرایی ساختن تمامی پروژه ها و طرح ها در استان بیان داشت: به مردم استان قول می دهیم که دولت توان خود را به کار بگیرد و ارتباط ما با مردم از طریق استاندار و فرمانداران همیشگی خواهد بود.

توسعه ملی در دستان مردم است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که توسعه اصلی استان دست مردم است، خاطرنشان کرد: مردم باید به صحنه بیایند و سرمایه گذاری کنند و دولت هم امور زیربنایی را دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: اکنون شرایط از نظر سیاسی و اجتماعی و بین المللی مناسب و همه باید از این فرصت بهره برداری کنند؛ چرا که حضور در صحنه های گوناگون اقتصادی و سیاسی می تواند پویایی را به کشور بدهد.

رییس جمهور با تاکید بر این که دولت در سیاست خارجی آن به آن تصمیم می گیرد، گفت: موضوع امنیت هم برعهده دولت قرار دارد؛ البته نیروهای مسلح تحت فرمان رهبر معظم انقلاب نقش مهمی در این عرصه دارند و رییس جمهور رییس شورای عالی امنیت ملی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که دولت تسهیلات لازم را برای فعالیت اقتصادی فراهم کرده و می کند، تأکید کرد: دولت در زمینه سیاست خارجی، سیاست داخلی، ثبات اقتصادی و امور زیر بنایی قدم هایی برداشته و در آینده نیز برخواهد داشت./9458/پ202/ج

ارسال نظرات