۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۹۵۲۷۹

دایره‌المعارف چندزبانه فتواها در مصر منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور خارجه مصر از انتشار دایره‌المعارف فتواها به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی و بومی آفریقا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
فتوا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه مصر دایره‌المعارف فتواها به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی و بومی آفریقا در آینده‌ای منشر می کند.

 

 وزارت امور خارجه مصر هدف از انتشار این دایره‌المعارف چندزبانه را معرفی اسلام واقعی بر اساس فتواهای صحیح و به‌دور از افراط‌گرایی عنوان و اعلام کرده است که این کتاب‌ها در اختیار رهبران مذهبی کشورهای مختلف قرار خواهد گرفت.

 

دفتر امور فتواها و وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای مشترک، تاکید کردند که توافقنامه‌ همکاری بین این دو نهاد برای انتشار دایره‌المعارف فتواها و نیز ایجاد زمینه‌ مناسب برای دیدار مقامات دینی کشورهای مختلف در حوزه صدور فتوا امضا شده است.

 

بر اساس این بیانیه، طرفین وظیفه دارند که برای معرفی چهره حقیقی اسلام، به‌ویژه از سوی مرکز اسلامی الازهر، امکاناتی به این نهاد اعطا شود تا مردم مصر و دیگر کشورهای اسلامی بتوانند از این مرکز به عنوان الگویی برای اسلام میانه‌رو و به‌دور از خشونت بهره ببرند.

 

یکی دیگر از مفاد این توافقنامه، مشارکت بین وزارت امور خارجه و مرکز رسانه‌ای دفتر فتواهاست که بر مبنای آن، باید زمینه‌های مناسب برای اعزام مبلغ، انتشار ماهنامه خبری به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های زنده فراهم شود و اخبار مهم جهان اسلام و مقالاتی درباره مسائل روز در آن به چاپ برسد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات