۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۹۵۲۹۷
سید علی فضل الله:

آینده سوریه در پرتو وحشی‎گری تروریست‎ها مهبم است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت نسبت به آینده سوریه در پرتو جنایت‎های وحشیانه گروه‎های تروریستی ابراز نگرانی کرد.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد بر لزوم اقتدای مسلمانان به حضرت محمد(ص) تأکید کرد و گفت: در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت از مسلمانان می خواهیم به این شخصیت بزرگ که جهان را سرشار از محبت و رحمت کرده است، اقتدا کنند.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) از ما می خواهد به قرآن بازگردیم، به حبل الله تمسک جوییم، از نزاع دوری کنیم، به فریاد قدس و مسجد الاقصی برسیم، ثروت های ربوده شده را پس گیریم و از وضع کنونی به سوی عزت و کرامت و زندگی منتقل شویم.

 

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به آخرین تحولات سوریه پرداخت و تصریح کرد: خونریزی در این کشور همچنان ادامه دارد، این خونریزی به درگیری میان مخالفان مسلح و ارتش محدود نشده و میان خود مخالفان نیز به وجود آمده است. مشخص نیست چه آینده ای در پرتو این وحشی گری که اخلاق و انسانیت را زیرپا گذاشته اند، در انتظار سوریه است.

 

خطیب جمعه بیروت ادامه داد: مذاکره و گفت وگو تنها راه پایان بحران در این کشور است و از همه گروه های درگیر در این بحران می خواهیم از کنفرانس ژنو 2 استفاده کرده و به بحران انسانی به ویژه در روستاهای نبل و الزهرا پایان دهند.

 

وی همچنین از ادامه بحران و ناامنی در لبنان ابراز نگرانی کرد و خاطر نشان ساخت: لبنان همچنان از جنایت های کسانی که تنها به قتل دیگران فکر می کنند و هیچ توجهی به سن و دین و مذهب و سیاست آنها ندارند، رنج می برد.

 

فضل الله انفجار تروریستی در هرمل لبنان را به شدت محکوم کرد و گفت: از همه مسؤولان و گروه های سیاسی می خواهیم با تشکل دولت جدید به بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور بپردازند.

 

این عالم لبنانی افزود: از تلاش دستگاه امنیتی برای انهدام باندهای تروریستی تقدیر و تشکر می کنیم و همه لبنانی ها را نیز به حفظ امنیت مناطقشان از بند تروریست ها کمک کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات