۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۹۵۳۰۴
امام جمعه جدید ارومیه:

شیعه و سنی آذربایجان غربی به توطئه‌های دشمن آگاهی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماز جمعه این هفته شهر ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین قریشی، امام جمعه جدید در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد.
امام جمعه جديد اروميه

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا  در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی که با حکمی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه معرفی شدند،در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با تبریک میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: قرآن و هدایت اعراب جاهلی به سمت اخلاق و اسلام دو معجزه بزرگ پیامبر عظیم الشان اسلامی(ص) است که در دوران جاهلیت مدرن امروز نیز جوابگوی نیازها خواهد بود.


وی با تأکید بر تبعیت از رفتار و سیره حضرت محمد مصطفی(ص) تصریح کرد:  امروز پیروان ادیان و مذاهب گوناگون به ویژه شیعه و سنی در ایران اسلامی به ویژه آذربایجان غربی به خوبی نسبت به توطئه های دشمنان آگاهی یافته اند.


وی با اشاره به وجود اقوام، ادیان و مذاهب در آذربایجان غربی، گفت: وحدت و همدلی در این استان مثال زدنی است.


امام جمعه جدید ارومیه با اشاره به روند ناامنی ها در منطقه گفت: اکنون ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، و در سایه ی قرآن و ولایت فقیه با وحدت و همدلی در برابر دشمنان ایستاده اند و توطئه های استکبار جهانی را خنثی کرده اند.


اجرای منویات رهبر معظم انقلاب وظیفه اصلی ام خواهد بود


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با بیان این که از محضر مقام معظم رهبری که لطف و اطمینان خاصی به بنده داشتند، قدردانی می کنم، اظهار کرد: امیدواریم بیش از پیش از حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی در استان بهره مند شویم.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان اجرای منویات مقام معظم رهبری در استان را مهمترین وظیفه خود عنوان کرد و افزود: باید در این خصوص تمام توان خود را به کار گیریم.


نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پر شور اقشار مختلف مردم  در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.


گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در جمع نمازگزاران حکم انتصاب حجت الاسلام سید مهدی قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه را قرائت کرد و گفت: با توجه کناره‌گیری حجت‌الاسلام و المسلمین حسنی به دلیل کهولت سن از کسوت امام جمعه ارومیه، رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی را برای این کسوت منصوب کردند.


همچنین حجت الاسلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در جمع نمازگزاران ضمن اشاره به دلاوری‌های حجت الاسلام غلامرضا حسنی، از زحمات ایشان در طول سال‌های گذشته قدردانی کرد و گفت: ایشان وظایف خود را در این مسلک در طول سال‌های گذشته به نحو احسن انجام داده‌اند.


وی با اشاره به انتخاب و انتصاب حجت الاسلام والسلمین سید مهدی قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، گفت: از این پس این مسؤولیت‌های سنگین بر دوش ایشان گذاشته می‌شود و امید است که با رهنمودهای حجت الاسلام والمسلمین حسنی بتوانند به نحو احسن از عهده انجام این مسئولیت مهم و حساس برآید./936/د103/س

ارسال نظرات