۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۳۵۴
دبیرکل الوفاق بحرین:

رژیم بحرین نمی‌تواند ملت را فریب دهد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین تاکید کرد: رژیم آل‎خلیفه نمی‌تواند ملت آگاه بحرین را فریب دهد و مخالفان و ملت اگر اقدام مثبتی از رژیم ببینند؛ آن را متقابلا پاسخ خواهند داد.
شيخ علي سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین امروز در سخنانی اظهار داشت: اگر ملت و مخالفان گامی مثبت از سوی رژیم ببینند، آن را با گامی متقابل پاسخ خواهند داد و نمی توان مخالفان را ناآگاه فرض کرد و به آنها خندید. مخالفان و ملت اگر گام مثبتی ببینند و شاهد پیشرفت در میسر راه حل‌های واقعی و منصفانه باشند، چند گام برخواهند داشت. تاریخ فریب ملت گذشته است.


وی افزود: براساس درک خودم، ملت بحرین یعنی منظورم اکثریت قریب به اتفاق ملت بحرین اعم از شیعه و سنی، خواهان مساوات، آزادی، عدالت هستند. آن‎ها همچنین خواهان حق خود مبنی بر اینکه منشأ قدرت در کشور باشند، هستند. این تشخیص من از خواست ملت است و به کسانی که نظر دیگری در این باره دارند؛ احترام می‎گذارم. در این میان، عامل تعیین کننده همان انتخابات و صندوق‌های آزاد رای گیری است.


شیخ علی سلمان خواسته‌های مردم بحرین را در چارچوب سیاسی تشریح کرد و گفت که مهمترین آن‎ها، مساوات در حقوق و وظایف و درصدر آن حق سیاسی ملت در انتخاب پارلمان است. پارلمانی که قانون وضع کرده و نظارت کند و نماینده خواست این ملت باشد.


وی افزود: ملت همچنین خواهان انتخاب قوه مجریه به طور مستقیم یا به طور غیرمستقیم از طریق پارلمان  و همچنین خواهان دستگاه قضایی عادل و سالم و مستقل است.


دبیرکل جمعیت الوفاق افزود: یکی دیگر از خواسته‌های ملت، داشتن ارتش و دستگاه‎های امنیتی نشأت گرفته از اراده خود آن‎ها است. توقف اعطای تابعیت به خارجی‌ها نیز یکی دیگر از این خواسته‌ها است.


وی تاکید کرد: مساوات در مشاغل و احساس آزادی، حق برگزاری تظاهرات براساس قوانین بین‌المللی از دیگر خواسته‌های مترقیانه، متمدنانه و انسانی ملت بحرین به شمار می‌رود.


شیخ علی سلمان همچنین گفت: روزها و چند هفته آینده مشخص خواهد کرد نشست اخیر ولیعهد بحرین با مخالفان جدی بوده است یا خیر. نیازی نمی‌بینم که پیش داوری مثبت یا منفی کنم./994/ب102/د

ارسال نظرات