۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۹۵۴۵۵
نخست وزیر عراق:

سکوت در برابر تروریسم خیانت به کشور است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق با متهم کردن برخی از سیاستمداران کشورش به سیاسی کاری، اظهار کرد که سکوت تعدادی از آن‎ها دربرابر کشتار شهروندان بی‎گناه و تخریب کشور خیانتی بیش نیست.
نوري مالكي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری مالکی نخست وزیر عراق امروز در جمع مردم استان ذی قار گفت: ریشه کنی تروریست در عراق راه حلی جز موضع گیری قاطع علیه گروهک تروریستی القاعده ندارد.


وی تصریح کرد که برخی با سیاسی کاری مخالف ورود ارتش به استان الانبار و مقابله با فتنه موجود بودند.


نخست وزیر عراق راه حل سیاسی را برای بحران عراق ضروری دانست و این سوال را مطرح کرد که وقتی سلاح در دست القاعده است، با چه کسانی باید مذاکره کنیم؟


مالکی همچنین گفت مادامی‎که همگان به موضعی جدی در قبال القاعده و اوضاع در استان الانبار دست پیدا نکنند، امکان راه حل سیاسی وجود ندارد.


وی سکوت برخی از شرکای روند سیاسی در عراق در ازای کشتارها و ویرانگری‎ها درعراق را خیانت به کشور دانست.


مالکی پیش از این در سخنانی، مخالفت خود را با درخواست‎هایی که خواهان درپیش گرفتن گفتگو درباره عملیات نظامی در استان الانبار در غرب عراق شده بود، اعلام کرده بود.


استان الانبار که مرکز آن شهر رمادی است، از بیست و یکم ماه دسامبر گذشته، صحنه اجرای عملیات نظامی گسترده‎ای است که تا اراضی اردن و سوریه ادامه دارد.


عملیات نیروهای عراقی علیه عناصر گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اجرا می‎شود و تاکنون به کشته و زخمی شدن و بازداشت و اخراج ده‎ها نفر از عناصر القاعده از این استان منجر شده و درگیری‎هاهمچنان ادامه دارد./994/ب102/د

ارسال نظرات