۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۹۵۵۳۴

خشم مقامات آمریکایی از دعوت ایران به کنفرانس ژنو 2 از سوی دبیرکل سازمان ملل

خبرگزاری رسا ـ مقامات آمریکایی از اقدام دبیرکل سازمان ملل در دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 به خشم آمده‎اند.
دبيرکل سازمان ملل
 
به گزارش خبرگزاری رسا، اقدام بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 که به منظور ایجاد صلح در سوریه صورت گرفت، مخالفت شدید مقامات آمریکایی را به همراه داشته است.
 
آمریکایی ها مدعی هستند که ایران پیش شرط های تعیین شده برای حضور در این کنفرانس را رعایت نکرده و سازمان ملل باید دعوت نامه خود برای حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 را پس بگیرد.
 
از سوی دیگر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که اطمینان یافته است که مقامات ایرانی قصد دارند نقشی مثبت و سازنده در این کنفرانس بازی کنند.
 
آمریکایی ها می گویند که در مورد آن چه آنها پیش شرط های حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 می خوانند در ارتباط تنگاتنگی با سازمان ملل بودند اما این اقدام دبیرکل سازمان ملل آنها را غافلگیر کرده است.  
 
یکی از پیش شرط هایی که مقامات آمریکایی برای حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 تعیین کرده اند پذیرفتن مفاد قطعنامه کنفرانس ژنو 1 است که در آن به لزوم ایجاد دولت انتقالی در سوریه اشاره شده است.
 
این در حالی است که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده اند که هیچ گونه پیش شرطی را برای حضور در کنفرانس ژنو 2 نمی پذیرند./990/ب903/د
ارسال نظرات