۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۹۵۶۳۱

کشف بیش از نیم تن مواد مخدر در استان قم

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم، از کشف پانصد و بیست و چهار کیلوگرم انواع مواد مخدر، انهدام یک کارگاه تولید مواد رونگردان شیشه و سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهر مقدس قم خبر داد.
مواد مخدر در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ منوچهر طالبی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کشف پانصد و بیست و چهار کیلوگرم انواع مواد مخدر، انهدام یک کارگاه تولید مواد روان‌گردان شیشه و سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر طی یک ماه گذشته در شهر مقدس قم خبر داد.

وی ادامه داد: از این مواد مخدر کشف شده دویست و هفتاد و چهار کیلوگرم تریاک، صد و شصت و چهار کیلوگرم حشیش، هشتاد کیلوگرم شیشه و پنج کیلوگرم هروئین است؛ همچنین دو روز پیش طی یک عملیات صد و هشتاد کیلوگرم مواد مخدر از دو خودرو کشف و ضبط شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم با مثبت و خوب ارزیابی کردن تلاش معاونت مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: همچنین از سوی معاونت مبارزه با مواد مخدر استان یک کارگاه ساخت شیشه سه روز پس از انتقال از تهران به قم شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: متأسفانه مواد مخدر شیشه مردم کشورمان به ویژه جوانان را تهدید می‌کند، درباره شیشه باید هشدارهای لازم به خانواده‌ها داده شود، حتی در برخی موارد افراد تحت تأثیر شیشه فرزند خود را به قتل می‌رساند.

سرهنگ طالبی با اشاره به تبعات و توهم زا بودن مواد مخدر شیشه، خواستار آشنایی بیشتر خانواده‌ها نسبت به آثار سوء این مواد و مراقبت بیشتر از فرزندان شد و بیان داشت: امروزه به سبب تفرقه میان نسل جدید با خانواده و انفجار اطلاعات آشنایی خانواده‌ها نسبت به مواد مخدر کم است در حالی که در اینترنت حتی چگونگی ساخت انواع مواد مخدر را به جوانان آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مواد مخدر تأثیر جسمی و ژنتیکی دارد، خانواده‌ها باید نسبت به خواب‌های افراطی جوانان خود توجه داشته و دقت کنند که این افراد برای بیداری بیشتر در شب امتحان از مواد مخدر مصرف نکنند؛ افراد ثروتمند نیز به مصرف مالی فرزندان خود توجه داشته باشند که از پول‌های خود برای خرید مواد مخدر استفاده نکنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم با بیان این‌که سیگار دروازه و پایه مواد مخدر است، هشدار داد: متأسفانه مصرف قلیان در تمام شهرهای کشور وجود دارد ولی در شهر مقدس قم که ام‌القرای جهان اسلام است مصرف قلیان اصلاً قابل تحمل نیست، در حالی که دیده‌ می‌شود مردم در پارک‌ها به مصرف قلیان که زیان آن صد برابر بیش از سیگار است مشغول هستند.

وی گفت: افراد سالمی که در خانواده‌های معتاد زندگی می‌کنند همانند فرشتگانی هستند که بال و پرشان را افراد معتاد سوزاندند، معاونت مبارزه با مواد مخدر حاضر است به افراد سالم که در خانواده‌های معتاد زندگی می‌کنند مشاوره چگونگی برخورد با معتادان و گرفتار نشدن به مواد مخدر را بدهد.

سرهنگ طالبی خواستار همکاری بیشتر مردم در جهت شناسایی عاملان پخش مواد مخدر شد و خاطرنشان کرد: اگر مردم همکاری لازم را با پلیس داشته باشند افزون‌بر مبارزه 24 ساعته پلیس با عاملان پخش مواد مخدر، می‌توان پخش این مواد را به صفر رساند، پلیس نیز به هیچ وجه آمار و هویت افراد خبر دهنده را فاش نمی‌کند.

وی یادآور شد: البته باید مردم اطلاعات کامل‌تری را به پلیس بیان کنند، چرا که پلیس تا کسب اطلاعات کافی و اخذ مجوز دستگاه‌های قضایی نمی‌تواند نسبت به مبارز با مواد مخدر اقدامات کاملی داشته باشد و شماره تلفن 025372202 آماده گرفتن اخبار تخصصی از مردم درباره عاملان پخش مواد مخدر است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی استان قم در پایان از برگزاری نمایشگاه دائمی برای گروه‌های سنی مختلف به ویژه دبیرستان در ساختمان این معاونت خبر داد و اظهار داشت: این معاونت آمادگی لازم برای آشنا کردن افراد با تبعات مواد مخدر را دارد./993/پ202/ن

 

ارسال نظرات