۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۹۵۶۳۴

همایش «محمد چه کسی است؟» در نیجریه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت ایام فرخنده میلاد رسول گرامی اسلام (ص)، همایشی با عنوان «محمد (ص) چه کسی است؟» در لاگوس نیجریه برگزار شد.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام فرخنده میلاد رسول گرامی اسلام (ص) همایش «محمد (ص) چه کسی است؟» با حضور نمایندگانی از مسؤولان محلی، ایالتی و علما و شخصیت‎های محلی و مذهبی و سید باقر سیدجوادی رایزن فرهنگی ایران در نیجریه، در سالن اجتماعات ایزولو شهر لاگوس نیجریه برگزار شد.


رایزن فرهنگی ایران در نیجریه، با اشاره به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام (ص)، به گوشه‎هایی از دست آوردهای فرهنگی کشورمان با الهام از آموزه‎های دین اسلام و سنت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و توضیحاتی را در باره اهداف بلند ایران در تقویت وحدت میان مسلمانان ارایه کرد.


شیخ رضوان سونیو رییس مرکز قرآنی ام حجه الله در سخنانی از تلاش جمهوری اسلامی ایران در حفظ ارزش‎های اسلامی در عرصه جهانی و همچنین از تلاش‎های رایزنی فرهنگی در حمایت از برنامه‎های فرهنگی مراکز اسلامی به ویژه قرآنی، قدردانی به عمل آورد.


در این مراسم به پاس تلاش‎های قرآنی شیخ زقلول در مرکز ام حجه الله، لوح تقدیری از سوی مرکز مذکور به وی اهدا شد.


در ادامه سلسله برنامه‎های مشارکتی رایزنی فرهنگی ایران، مراسمی با عنوان درس‎هایی از پیامبر اکرم (ص) به مناسبت ایام فرخنده وحدت مصادف با سالروز میلاد رسول گرامی اسلام (ص) در مسجد مرکزی میرلند شهر لاگوس و پس از برگزاری نماز جمعه برگزار شد.


امام جمعه مسجد مرکزی میرلند، با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران در بسط اخوت و برادری و در عین حال مقابله با فرهنگ غرب و در رأس آن آمریکا و اسراییل، ایران را کشوری اسلامی و سربلند در جهان نامید و از حضور نماینده فرهنگی این کشور در نمازجمعه و مشارکت در برگزاری مراسم میلاد النبی (ص) قدردانی به عمل آورد.


در این مراسم گروه ویژه صوفی‎ها با خواندن اشعاری به مدح رسول گرامی اسلام (ص) پرداختند.


در این مراسم، سید باقر سید جوادی با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای تقویت جوامع اسلامی، ایران را داعیه دار وحدت در جهان اسلام شمرد و خواستار توجه علما و شخصیت‎های اسلامی نسبت به ترفند های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام شد./994/ب102/د

ارسال نظرات