۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۵۶۵۲

سازمان همکاری اسلامی شرکت در کنفرانس خلع سلاح در دوره ریاست رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

خبرگزاری رسا ـ کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تصمیم گرفتند کنفرانس خلع سلاح را به دلیل ریاست رژیم صهیونیستی تحریم کنند.
سازمان همکاري اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال برگزاری نشست سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (OIC) در ژنو، آنها با ارسال یادداشتی به دبیرخانه کنفرانس خلع سلاح اعلام کردند تا زمانی که رژیم صهیونیستی ریاست کنفرانس را بر عهده دارد در آن شرکت نخواهند کرد.

 

در این یادداشت که سفیر جیبوتی به عنوان رییس سازمان همکاری اسلامی در ژنو آن را ارسال کرده است، علاوه بر این گفته شده است وزرای کشورهای عضو گروه طی روزهای ریاست رژیم صهیونیستی، در کنفرانس خلع سلاح شرکت نمی کنند. همچنین گروه تصمیم گرفت که هیچ یک از اعضا در این مقطع در کنفرانس خلع سلاح به ارائه بیانیه نپردازد و نهایتا اینکه گروه اعلام کرد در دوره ریاست این رژیم با هر تصمیمی که اتخاذ شود همراهی نخواهد کرد.

 

موضع قاطعانه کشورهای اسلامی در کنفرانس خلع سلاح در حالی اعلام شد که سفیر رژیم صهیونیستی با ارسال نامه ای به کشورهای عضو از آنها خواسته است با اغتنام فرصت حضور وزیران خود در ژنو، در کنفرانس خلع سلاح شرکت کرده و سخنرانی کنند.

 

رژیم صهیونیستی با داشتن صدها کلاهک هسته ای نه تنها به هیچ یک از کنوانسیون های خلع سلاحی از جمله معاهده عدم اشاعه هسته ای (NPT)، کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی (CWC) و کنوانسیون منع سلاح های میکروبی (BWC) نپیوسته، بلکه تنها مانع ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه محسوب می شود.

 

این رژیم همچنین با اعمال سیاست های تهاجمی و اشغالگرانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین و منطقه همواره صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

 

کنفرانس خلع سلاح از امروز سه شنبه اول بهمن 1392 کار خود در ژنو آغاز می کند و ریاست کنفرانس خلع سلاح انتخابی نبوده بلکه به صورت چرخشی و بر اساس حروف الفبا است./982/ب103/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات