۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۹۵۷۱۳
رییس انجمن اسلامی چین:

برداشت انحرافی از دین در برخی کشورهای اسلامی وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن اسلامی چین در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان گفت: برداشت انحرافی از دین در برخی کشورهای اسلامی وجود دارد.
رئيس انجمن اسلامي چين:

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین جلیلوند، رایزن فرهنگی کشورمان به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت با هلال الدین، رییس انجمن اسلامی چین روزگذشته در محل این انجمن دیدار و گفت‎وگو کرد.


در این دیدار، هلال الدین گفت: مسلمانان چین سه عید فطر، عید قربان و عید میلاد نبی مکرم اسلام(ص) را بزرگ می‎شمارند که در این سه عید، تمام مسلمانان در مساجد جمع می‎شوند و بعد از تلاوت قرآن؛ با پخت یک نوع غذای سنتی از میهمانان پذیرایی به عمل می‎آورند.


وی افزود: مسلمانان جهان بایستی با دستورات قرآن، سیره و خلق و خوی پیامبر(ص) آشنا شوند و به آن عمل کنند و انسجام و وحدت را سرلوحه امور خود قرار دهند تا از گزند دشمنان اسلام در امان باشند.


هلال الدین گفت: امروزه در بعضی از کشورهای اسلامی ما شاهد برداشت انحرافی از آیین دین اسلام و رواج افراط و تفریط هستیم و عدم وحدت در بین این کشورها دیده می‎شود. باید توجه داشت که  دشمنان اسلام هم بر این گونه مسایل دامن می‎زنند و ترور و نا امنی را در بلاد اسلامی گسترش می‎دهد.


هلال الدین ضمن محکوم کردن افراط و تفریط و تروریسم تاکید کرد: باید همه مسلمانان با یکدیگر متحد بوده و از فرامین نبی مکرم اسلام(ص)  پیروی کنند.


جلیلوند ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام(ص) گفت: این سنت حسنه‎ای است که مسلمانان در این اعیاد بزرگ شعایر اسلامی را اجر می‎نهند.


وی افزود: اعیاد بزرگ قربان، فطر و میلاد رسول الله(ص) نمادهای اسلامی است و همچنین شخصیت آن حضرت عامل وحدت و انسجام مسلمانان است.


رایزن فرهنگی ایران گفت: با توجه به مشکلاتی که دشمنان اسلام در دهه اخیر برای مسلمانان رقم زدند، عامل وحدت بسیار کار ساز بوده و بایستی برای وحدت هر چه بیشتر تلاش کرد. به همین خاطر  ایران اسلامی هفته وحدت را به مناسبت ولادت میلاد نبی مکرم اسلام(ص)  مطرح و هر ساله با مشارکت اندیشمندان جهان اسلام، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در ایران برگزار می‎شود.


وی یادآور شد: امسال از استان گنسو و شهر لنجو دو نفر از محققین اسلامی این کشور راهی جمهوری اسلامی ایران شدند تا در این سمینار بزرگ شرکت کنند.


جلیلوند گفت: حضور قاریان قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین بر پایی نمایشگاه‎های هنری و خوشنویسی می‎تواند در سال آینده با مشارکت و موافقت شما می‎تواند انجام پذیرد.


در ادامه آقای موسی معاون بین الملل انجمن اسلامی از این پیشنهاد استقبال کرده و گفت: برای عملیاتی شدن این امور چاره اندیشی می‎کنیم./994/ب102/د

ارسال نظرات