۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۹۵۷۳۱
استاندار مازندران:

دیار مازندران کانون تمدن شیعی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران با بیان این که دیار مازندران کانون تمدن شیعی است، ادامه داد: ابن خلدون این حقیقت را این گونه توصیف کرد که وقتی در تمام شهرها نوادگان پیامبر را قتل عام می کردند مردم استان مازندران سادات بنی فاطمه را در میان خود جای دادند.
نخستين کنگره بين المللي علامه ابن شهر آشوب در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، ربیع فلاح، استاندار مازندران، امروز در آیین اختتامیه همایش بین المللی ناصرکبیر اطروش که در محمودآباد برگزار شد با بیان این که مازندران علوی در تاریخ اسلام و تشیع دارای نقش ویژه بوده است، گفت: مازندرانی ها به صفاتی چون عدالت طلبی، شجاعت و ظلمت ستیزی معروف بودند.


وی با اشاره به این که مازندرانی ها در فضای عقلی و با میل باطنی دین اسلام را انتخاب کرده و زیر بار ظلم نرفتند، بیان داشت: مازندرانی ها کسانی بودند که در مقابل اعمال پادشاهان ستمگر ایستاده و فوج فوج اسلام را قبول کردند.


استاندار مازندران با بیان این که دیار مازندران کانون تمدن شیعی است، ادامه داد: ابن خلدون این حقیقت را این گونه توصیف کرد که وقتی در همه شهرها نوادگان پیامبر را قتل عام می کردند مردم استان مازندران سادات بنی فاطمه را در میان خود جای دادند.


فلاح، ادامه داد: ولایت مداری، عدالت طلبی و دوستی خا
ندان اهل بیت معصومین افتخاری بزرگ و ارزنده برای مردم این دیار است.


وی با تاکید بر این که استان مازندران به خود می بالد که مردمیان علوی و عاشق اهل بیت دارد، ادامه داد: این استان پناهگاه امام زادگان بوده که بیش هزار و 300 امام زاده در این استان هستند.


استاندار مازندران با بیان این که ناصرالحق عالم، فقیه و شاعری توانمند بوده است، گفت: نسب او به امام زین العابدین(ع) می رسد که دوران جوانی با حوزه های علمی کاملا مرتبط بود که به این هجرت کرده و مردم را به اسلام دعوت کرد.


فلاح با تاکید بر این که امروز با بازسازی و مرمت بقعه ناصرالحق دغدغه مقام معظم رهبری را در این راستا محقق کردیم، بیان داشت: این همایش عظیم با هدف معرفی و طرح آموزه های دینی نهج البلاغه، تقریب بین مسلمانان، تبیین جایگاه صحیفه سجادیه و تقویت حکومت اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان صورت گرفته که بسیار ارزنده است.


وی در پایان، گفت: اسلام آوردن مردم مازندران با پیروی از اهل بیت همراه بود که به این امر ارزنده به خود می بالیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات