۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۹۵۸۵۸
یکی از علمای عربستان:

کسب معرفت نسبت به رسول اکرم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان با تاکید بر وحدت اسلامی بیان داشت: شناخت و کسب معرفت نسبت به رسول اکرم(ص) لازمه توصیف ایشان است.
شيخ عبدالله النمر از علماي شيعه عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله النمر از علمای عربستان روز گذشته طی مراسمی که در شهر سیهات برگزار شد بر اهتمام هر چه بیشتر بر وحدت مذهبی تاکید کرد و گفت: وحدت با گسترش روحیه محبت و مهربانی در جامعه اسلامی محقق می‎شود.


وی افزود: علاوه بر وحدت مذهبی باید وحدت سیاسی و دفاعی در برابر اقدامات شوم دشمنان و تروریست‎ها ایجاد شود.


حجت الاسلام نمر به  اقدامات جریان‎های تکفیری اشاره کرد و ادامه داد: جریان‎های تکفیری، دشمن وحدت بین مسلمانان هستند بنابراین برای از بین بردن وحدت به هر اقدامی دست می‎زنند.


وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه حضرت محمد (ص) را پیامبر رحمت و مهربانی دانست و بیان داشت: وجود پیامبر اعظم (ع) استثنایی در عالم هستی بود که بشریت به برکت وجودی ایشان خلق و طعم وجود را درک می‎کند.


این عالم عربستانی به ثواب صلوات بر محمد و آل محمد (ص) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: صلوات بر محمد(ص) و خاندان ایشان در روز جمعه به منزله ثواب زیارت خانه خدا و آمرزش گناهان است.


وی تصریح کرد: برای شناخت عظمت و شخصیت رسول اکرم (ص) باید به آیات و روایات مراجعه کرد. آیات و روایات بسیار در عظمت و شخصیت حضرت محمد (ص) گفته اند.


حجت الاسلام نمر وصف و توصیف را فرع شناخت خواند و عنوان کرد: تا مسأله‎ای را به خوبی نشناختید آن را توصیف نکیند. هر انسانی به اندازه شناخت خود از مسأله‎ای آن را توصیف می‎کنند بنابراین باید شناخت و معرفت خود را نسبت به رسول اکرم (ص) افزایش داد./994/ب903/د

ارسال نظرات