۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۵۸۸۷

تظاهرات شیعیان پاکستان در اعتراض به ناامنی‌ها

خبرگزاری رسا ـ شیعیان پاکستانی و خانواده‌های زائرانی که سه‌شنبه گذشته در حمله تروریستی به شهادت رسیدند، در اعتراض به ناامنی‌های این کشور تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان پاکستانی و خانواده‌ها و خویشاوندان قربانیان حادثه تروریستی سه‌شنبه گذشته، برای سومین روز متوالی دیروز(سوم بهمن)، با بستن خیابان‌ها در مناطق مختلف شهر «کویته» مرکز ایالت «بلوچستان»(جنوب غربی پاکستان) تظاهرات کردند.

 

تظاهرکنندگان پاکستانی تأکید کردند: تحصن و اعتراضات آنان تا زمانی که مسؤولان امنیتی اقدامی ضد گروه‌های مسلح و تکفیری انجام ندهند، ادامه می‌یابد.

 

سه شنبه شب گذشته در حمله تروریستی به زائران پاکستانی، 29 نفر شهید و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

 

این حمله تروریستی نزدیک روستای «درینگر» در اتوبانی بین پاکستان و ایران در 60 کیلومتری غرب شهر «کویته» روی داد. این زائران از زیارت اماکن مقدس در خاک جمهوری اسلامی ایران باز گشته بودند.

 

همچنین، مسلمانان پاکستان در شهرهای کراچی، لاهور، فیصل آباد، لارکانا، حیدرآباد، اسکردو، گلگیت، راولپندی، اسلام آباد، پیشاور، نواب شاه، سکهر، خیرپور، بهاولنگر، بهاولپور و رحیم‌یار خان با سرپرستی اعضای ارشد و هواداران گروه «مجلس وحدت مسلمین» (MWM)، شورای علمای شیعی، کنفرانس شیعیان بلوچستان، سازمان دانش‌آموزان امامیه و حزب «هزاره دموکراتیک» (HDP)، با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشته شده بود، بمب‌گذاری‌های اخیر در شهر کویته برای هدف قراردادن زائران شیعی و قتل‌های هدفمند در شهرهای پیشاور، کراچی، لاهور، راولپندی و سایر شهرهای پاکستان را به شدت محکوم کردند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات