۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۹۵۸۹۷
خطیب جمعه نجف:

آل‎سعود پشت پرده همه جنایت‎ها علیه شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با ارائه آمار شهدا و زخمی‎های شیعه جنایت‎های تروریستی سال 2013 در عراق، از آل‎سعود به عنوان عامل اصلی و پشت پرده همه این جنایت‎ها یاد کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه امروز که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به آمار شیعیان کشته شده در جریان عملیات تروریستی در عراق، گفت: بیش از 3742 شهید و 8934 مجروح شیعه در جریان 579 جنایت تروریستی در سال 2013 آماری است که اعلام شده و مطمئنا کمترین آمار ممکن به شمار می آید، زیرا قربانیان این جنایت ها بسیار بیشتر هستند.

 

وی افزود: ما به همه مذاهب و قشرها احترام گذاشته، خون آنان را محترم شمرده و جنایت علیه آنان را نمی پذیریم. بر این نکته نیز واقفیم که جنایت هایی علیه اهل تسنن، مسیحیان و ایزدی ها رخ داده است اما شیعیان بیش از دیگران در معرض جنایت قرار گرفته اند، تنها گناه شیعیان این است که خواهان حکومتی عادل و به دور از تبعیض هستند.

 

حجت الاسلام قبانچی به کشتار شیعیان در بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: شیعیان در سراسر جهان مورد حمله و جنایت قرار می گیرند و همانگونه که شاهد هستیم آل خلیفه در بحرین به کشتار شیعیان می پردازد، مساجد و حسینیه های آنان را خراب می کند، ساده ترین حقوق آنان را مصادره می سازد و حتی جشن های میلاد رسول اکرم(ص) را با گازهای سمی پاسخ می دهد.

 

خطیب جمعه نجف ادامه داد: پیروان اهل بیت(ع) در پاکستان از سوی تکفیری ها ذبح می شوند و عناصر داعش نیز در سوریه به تخریب بارگاه های صالحان می پردازد. عربستان سعودی پشت پرده همه جنایت ها علیه شیعیان جهان است و مردم را با پرداخت پول به قتل می رساند.

 

وی به بررسی عوامل حمله به شیعیان پرداخت و تصریح کرد: مشغول ساختن امت اسلامی به درگیری داخلی از اصلی ترین عوامل این حملات است، زیرا اسلام به شدت در حال گسترش بوده و غربی ها به صورت گسترده در حال گرایش به اسلام هستند.

 

حجت الاسلام قبانچی تأکید کرد: جریان انحرافی پس از وفات رسول اکرم(ص) به خشونت روی آورد و شیعیان از آن زمان تاکنون این خشونت ها را از سوی تکفیری ها متحمل می شوند.

 

استاد حوزه علمیه نجف بیداری جهانی تشیع به عنوان یکی دیگر از عوامل هدف قرار گرفتن پیروان اهل بیت(ع) از سوی دشمنان یاد کرد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمان عراق در زمان مقرر تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: بحران امنیتی و سیاسی نباید عاملی برای تعویق انتخابات باشد. مراجع تقلید بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر تأکید فراوانی دارند.

 

قبانچی با اشاره به بحران ناامنی کنونی در این کشور و لزوم ایستادگی همگانی در برابر تروریسم، گفت: گروه های سیاسی باید وضع کنونی را مدنظر قرار داشته باشند و از توهین به دیگران و انتشار دروغ علیه سایر رقیبان به شدت خودداری کنند. اتهام پراکنی، وعده دروغ، خرید آرا، استفاده از اموال دولتی و تقلب از محرمات انتخاباتی به شمار می آیند./980/ب901/د

ارسال نظرات