۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۹۵۹۰۳

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از سطح علمی دانش در عراق

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از پسرفت علمی در مدارس عراق ابراز نگرانی کرد.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به بحران ناامنی اخیر در عراق گفت: این بحران ها نباید به ناامیدی و یاس ملت منجر شود، زیرا بسیاری از ملت ها با سختی های شدیدتری مواجه شده و آن سال ها را با صبر به پایان رساندند.

 

وی افزود: ملت عراق نیز با صبر، استقامت و فداکاری می تواند کشور را از بحران کنونی نجات داده و عراق را به یکی از کشورهای پیشرفته جهان مبدل سازد.

 

حجت الاسلام کربلایی از پسرفت سطح علمی در عراق ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: سطح علمی دانش آموزان در عراق به دلیل کمبود مدارس روز به روز در حال پسرفت است، زیرا در برخی از مدارس شاهد سه یا چهار شیفته شدن آنها هستیم.

 

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: توجه معلمان، خانواده ها و دانش آموزان به مسائل علمی و تربیتی ضروری است، زیرا این امر به بنای شخصیت شهروندان صالح می انجامد و آینده کشور را تضمین می سازد.

 

وی همچنین بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات پارلمانی تأکید کرد و ادامه داد: کمیساریای عالی انتخابات باید تدابیر لازم برای تسهیل مشارکت شهروندان در انتخابات فراهم سازد. از رسانه ها نیز می خواهیم شهروندان را به مشارکت فعال در انتخابات فراخوانند./980/ب902/د

ارسال نظرات