۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۵۹۰۴
شیخ عیسی قاسم:

آل‎خلیفه توانایی اختلال در رسالت علما را ندارد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه هیچ کس نمی‎تواند شورای اسلامی علما را منحل کند، اختلال در نقش و رسالت الهی علما را غیرممکن خواند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد هرگونه حکم قضایی علیه شورای اسلامی علمای این کشور را غیرقابل قبول خواند و گفت: شورای اسلامی علما سازمانی علمی و اسلامی در کشوری اسلامی است که نقش رسالتی، اجتماعی و اصلاحات فعالانه ای دارد و مسؤولیتی است که علما آن را بر عهده گرفته اند و هیچ کس نمی تواند آن را لغو کرده یا حکمی علیه آن صادر کند.

 

وی افزود: هیچ کس نمی تواند دین و نقش تاریخی علما را در این کشور لغو کند. دولت نمی تواند در مسؤولیت و نقش علما که رسالتی الهی است، اختلال وارد سازد.

 

آیت الله عیسی قاسم تأکید کرد: صدور هر نوع حکمی علیه شورای اسلامی علما به معنای ضربه زدن به آگاهی دینی، مقاومت روحیه رسالتی، فشار علیه اصلاحات و هدف قرار دادن وحدت اسلامی و ملی است، اما هیچ کس توانایی تحقق این امور را ندارد.

 

رهبر شیعیان بحرین وظایف علما را همیشگی توصیف کرد و اظهار داشت: علما هیچ توجیهی در برابر خداوند متعال در قبال عدم انجام وظایف دینی خود ندارند و نمی توانند این وظایف را به دلیل خواسته های باطل دیگران انجام ندهند.

 

وی ادامه داد: شورای اسلامی علما همچنان فعال، موثر، هدایت کننده و مصلح باقی خواهد ماند. علما اگر اتاق و ساختمانی داشته باشند یا نداشته باشند به وظایف خود عمل کرده و هیچگاه سکوت نخواهند کرد و اجازه نمی دهند حقوق ملت ضایع شود.

 

شیخ عیسی قاسم، سخن گفتن علما بر خلاف خواست الهی را غیرممکن دانست و تأکید کرد: صدرو حکم علیه شورای اسلامی علما مغایر حق و مصلحت است و هر کسی که این اقدام را مرتکب شود نیت بدی دارد.

 

خطیب جمعه شهر دراز خاطر نشان ساخت: کسی که در پی حل بحران کشور است نباید به انحلال شورای اسلامی علما بیندیشد./980/ب902/د

ارسال نظرات