۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۹۵۹۶۰

مردم لندن در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از مردم لندن در محکومیت جنایات بوداییان در میانمار و کشتار مسلمانان بی‌گناه روهینگیا تظاهرات گسترده‎ای برپا کردند.
لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان روهینگیاهای میانماری مستقر در انگلیس(BROUK) روز پنجشنبه 3 بهمن ماه تظاهراتی در مقابل سفارت میانمار در لندن به راه انداخته و کشتار دسته جمعی مسلمانان روهینگیا در جنوب شهر مانگدو میانمار به دست بوداییان این کشور را محکوم کردند.

 

سید نور الاسلام، رییس سازمان ملی روهینگیا در این تظاهرات ضمن محکومیت جنایات بوداییان گفت: بوداییان با وجود توصیه های بین المللی مبنی بر برقراری عدالت و حمایت مدنی در میانمار، بار دیگر دست به جنایتی بزرگ زده و ساکنان مسلمان شهر مانگدو را به خاک و خون کشیدند.

 

وی افزود: از 13 ژانویه جاری تا کنون روستای "کیلادونگ" در حومه مانگدو شاهد تجاوزات نیروهای امنیتی این کشور به روستاییان مسلمان بوده است به طوری که بیش از 100 روستایی روهینگیا از جمله تعداد بسیاری زن و کودک جان خود را از دست دادند.

 

در این تظاهرات، سخنگوی جمعیت مسلمانان میانمار و جمعیت همبستگی مسیحیان جهان نیز با مسلمانان میانمار ابراز همدردی کرده و شرکت کنندگان در تظاهرات را به نجات جان روهینگیاهای بی‌گناه تشویق کردند.

 

تظاهرات کنندگان همچنین در مقابل وزارت امور خارجه انگلیس تجمع کرده و خواستار تشکیل کمیته‌ای در سازمان ملل برای تحقیق در مورد کشتار دسته جمعی مسلمانان بی‌گناه شهر مانگدو و سپردن عاملان این جنایت به دست عدالت شدند./982/ب103/د

ارسال نظرات