۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۶۰۱۴

انتشار کتاب «فی رحاب تشیع» در اوگاندا

خبرگزاری رسا ـ کتاب «فی رحاب تشیع» در تیراژ 2000نسخه در اوگاندا منتشر شد.
کتاب في رحاب تشيع»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «فی رحاب تشیع» نوشته محمد علی شمالی از اساتید حوزه علمیه قم با تلاش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا با زبان لوگاندا، زبان محلی مردم این کشور منتشر شد، این کتاب خلاصه‎ای از عقاید اسلامی و به ویژه عقاید شیعه اثنی عشری را بیان می‎کند.


در این کتاب از شکل گیری تشیع و منابع و مصادر ایشان اعم از قرآن، سنت، عقل و اجماع سخن به میان آمده است و در ادامه گزارشی مختصر از جمعیت و پراکندگی جمعیتی مسلمانان در جهان ارایه داده و سپس به تحلیل قومیت‎های دینی و برخی از دولت‎های شیعی در بستر تاریخ  پرداخته است.


این کتاب بر وحدت مسلمانان در سراسر دنیا تاکید دارد و در واقع پیام‎های مکرر قرآن کریم بر اتحاد مسلمانان را بیان کرده و مسلمانان را دعوت به اتحاد و همدلی در تمام مسایل می‎کند.


انتشارات جامعه الزهرا(س) نخستین بار کتاب حاضر را در سال 1381 به زبان انگلیسی منتشر کرد و سپس به زبان‎های عربی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی و روسی ترجمه و منتشر شد.


حجت الاسلام محمد داوود مکاسا از دانش آموختگان و طلاب حوزه علمیه قم  ترجمه این کتاب به زبان لوگاندا را بر عهده گرفت و پس از اتمام ترجمه، این کتاب منتشر شده و به علاقمندان ارایه شد.


این کتاب نخستین منبع شیعی است که به زبان لوگاندا ترجمه شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است./994/ب103/د

ارسال نظرات