۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۹۶۰۴۶

شکنجه زندانیان در زندان‌های رژیم آل‎خلیفه از زبان فعال سیاسی

خبرگزاری رسا ـ فعال سیاسی آزاد شده در بحرین از شکنجه زندانیان در زندان‌های رژیم آل‎خلیفه خبر داد.
ممنوعيت برگزاري عزاداري حسيني در زندان هاي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین جواد پرویز فعال سیاسی بحرینی در مصاحبه با شبکه اللؤلؤه گفت: من را به تشویق مردم به نفرت از رژیم حاکم در بحرین متهم کرده بودند. این اتهام سیاسی و توجیهی برای بازداشت من بود تا من را ساکت کنند و مانع از آن شوند که به فعالیت‌های سیاسی ادامه دهم. ما به فعالیت‎های خود حتی اگر داخل زندان باشیم، ادامه خواهیم داد. دو هفته پس از بازداشت به اتهام اهانت به پادشاه از من بازجویی کردند.


وی افزود: طرح این اتهامات غیرقانونی و بدون مدرک است و فقط این اتهامات را برای بازداشت فعالان سیاسی مطرح می کنند تا فعالان را از سخن گفتن علیه نظام بترسانند.


این فعال سیاسی همچنین گفت: من در زندان شاهد موارد شکنجه زندانیان، بازداشت‎های غیرقانونی و جلوگیری از درمان بیماران بودم. با وجود سرمای هوا لباس گرم در اختیارات زندانیان قرار نمی‌دادند و شب‌ها سگ‌های پلیسی را به یکباره وارد زندان می‌کردند تا زندانیان بترسانند. زندانبانان بعضی زندان را مجبور می‌کردند که کفش‌های آن‎ها را ببوسند. من شاهد آن بودم که سن بعضی از زندانیان کمتر از سن قانونی بود. من گزارش‌های خود را از وضع نامناسب زندان‎ها در بحرین در اختیار سازمان ملل قرار خواهم داد. آن‎ها به زندانیان اجازه نمی‌دادند مراسم دینی خود را مانند مراسم شب اربعین برگزار کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات