۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۹۶۱۰۹

متهم شدن رییس مجلس نمایندگان عراق به نادیده گرفتن حضور القاعده

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیرعراق رییس مجلس نمایندگان این کشور را به نادیده گرفتن عمدی حضور سران القاعده در اماکن تحصن استان الانبار متهم کرد.
نوري مالكي و اسامه نجيفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی نخست وزیر عراق در برنامه‎ای تلویزیونی روزگذشته بار دیگر، اسامه النجیفی رییس مجلس نمایندگان این کشور را به نادیده گرفتن سران و اعضای القاعده در اماکن تحصن استان الانبار متهم کرد و گفت: النجیفی با انگیزه‎های سیاسی چنین واقعیتی را نادیده گرفته است.


المالکی تصریح کرد: من یک بار به النجیفی گفتم که تعدادی از سران القاعده در اماکن تحصن استان الانبار پنهان شده‎اند؛ در این اماکن خودروها را بمب گذاری و آن را در بغداد و استان‎های جنوبی عراق منفجر می‎کنند؛ اما النجیفی گفت که این سخنان نادرست است.


نخست وزیر عراق ادامه داد: احمد ابوریشه رییس شوراهای بیداری عراق در دیدار با النجیفی سخنان مرا تأیید کرده است.


وی افزود: علت تعلل ما در برچیدن چادرهای اماکن تحصن استان الانبار کمبود اسلحه نبود و ما اسلحه کافی در اختیار داریم؛ بلکه مساله اینست که ما خواستیم با تدبیر پیش برویم و تجربه میدان رابعه العدویه مصر و میدان تقسیم ترکیه را تکرار نکنیم، زیرا تکرار چنین تجاربی وحدت ملی را به خطر می‎اندازد.


نوری مالکی روز 19 ژانویه 2014 گفته بود که بازداشت شدگان اماکن تحصن استان الانبار به بمب گذاری خودروها اعتراف کرده و چند تبعه کشورهای عربی در میان بازداشت شدگان وجود دارند.


علی الموسوی مشاور رسانه‎ای نخست وزیر عراق نیز روز 30 دسامبر 2013 از برچیدن چادرهای تحصن کنندگان استان الانبار خبر داد و گفت: دولت اجازه نمی‎دهد که القاعده محلی امن برای خود در استان الانبار ایجاد کند.


ارتش و پلیس عراق با همکاری مردم و عشایر استان الانبار در عملیات ماه گذشته خود موفق به پاکسازی استان الانبار از داعش ( دولت اسلامی عراق و شام) شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات