۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۹۶۱۵۷

تهدید به اعلام وضعیت اضطراری در اوکراین

خبرگزاری رسا ـ درپی تصرف ساختمان وزارت دادگستری اوکراین توسط مخالفان، وزیر دادگستری اوکراین تهدید کرد در این کشور وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد.
دادگستري اوکراين در دست شورشيان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در حالی که ویکتور یانوکویچ، رییس جمهور اوکراین، پارلمان این کشور را به نشستی فوق العاده در روز سه شنبه فراخوانده تا برای بحران سیاسی این کشور راه حلی پیدا کنند، مخالفان می گویند کمترین امیدی به نشست پارلمان ندارند.
در عین حال اشغال ساختمان وزارت دادگستری اوکراین در روز یکشنبه، دامنه بحران را گسترش داده و خانم اولنا لوکاش، وزیر دادگستری، روز دوشنبه به مخالفانی که ساختمان را اشغال کرده اند در مورد امکان برقراری وضعیت اضطراری در کشور، هشدار داد.
در گزارش یورونیوز به نقل از وزیر دادگستری اوکراین آمده است: اگر ساختمان وزارت دادگستری آزاد نشود، من ناگزیر خواهم بود از شورای دفاع و امنیت کشور بخواهم که برای اعلام وضعیت اضطراری در کشور تبادل نظر کنند.
خانم اولنا لوکاش، در عین حال خود عضو گروهی است که از سوی حکومت یانوکویچ، مامور یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران است.
لازم به ذکر است روز یکشنبه گروهی از مخالفان حکومت که طی هفته گذشته و پس از ناکامی مذاکرات رهبرانشان با ویکتور یانوکویچ، تحرک اعتراضی خود را تشدید کرده اند، به سهولت ساختمان وزارت دادگستری را اشغال کردند و با کیسه های شن و سطل های زباله به سنگربندی در اطراف ساختمان دست زدند.
گفتنی است در اوج تظاهرات اعتراضی در هفته گذشته، تعدادی از شهروندان اوکراین کشته شده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات