۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۹۶۱۵۸

وقف یک باب منزل مسکونی برای راه‌اندازی کتابخانه در فلاورجان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از وقف بنای جدیدی با مساحت 270 مترمربع خبر داد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌سید حسن فاضلی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان، گفت: یک باب منزل مسکونی به مساحت 270 مترمربع در شهرستان فلاورجان وقف شد.

وی تصریح کرد: این موقوفه توسط خیّر گرانقدر، محمود شیخی  زازرانی، به منظور احداث کتابخانه حضرت سیدالشهدا(ع) زازران به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر 670 میلیون ریال برآورد شده است.

وی در ادامه وقف را مایه‌ خیر در جامعه عنوان کرد و افزود: با انجام این عمل بسیار پسندیده، هم فرد وقف کننده و هم نیازمندان از فواید دنیوی و اخروی موقوفه بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام فاضلی خاطر نشان کرد: وقف سبب خیر و برکت در مال و دارایی و ثروت انسان می‌گردد و چنانچه در روایات داریم، وقف ثروت و دارایی‌های انسان را مانند چشمه‌ای همیشه جوشان می‌کند، که هرگز از جوشش باز نمی‌ایستد و برای همیشه خیر و برکت را بستر زمان و اجتماع جاری می‌سازد، وقف کننده را از اجرهای بزرگ معنوی برخوردار می‌سازد.

وی متذکر شد: کمک کردن به نیازمندان و اهمیت دادن به مسئله‌ مهم وقف علاوه بر تامین نیازهای جامعه به رفع مشکلات دولت در امر خدمات‌رسانی کمک می‌کند، لذا همه باید کمک کنیم که این فضیلت با ارزش در جامعه به جایگاه ولایی برسد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: ترویج فرهنگ وقف، تبیین برکات آن، اعلام نیازهای روز جامعه برای ایجاد وقف جدید از اهداف اساسی این سنت حسنه در جامعه به شمار می‌رود.

وی با بیان این که سنت حسنه وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی در سطح جوامع باشد، عنوان کرد: با بیان فوائد و برکات وقف می‌توان افراد نوع دوست همچون این واقف بزرگوار و دیگر بزرگواران و نیک اندیشان را به این امر الهی و پسندیده جذب نماییم تا شاید بتوانیم گره ای از مشکلات اجتماعی برداریم./939/د103/س

ارسال نظرات