۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۹۶۲۳۴

مخالفت آیت الله سیستانی با تصویب قانون احوال شخصیه جعفری تکذیب شد

خبرگزاری رسا ـ دفتر حضرت آیت الله سیستانی مخالفت این مرجع تقلید با تصویب قانون احوال شخصیه جعفری را تکذیب کرد و تیراندازی مردم در مراسم‎های مختلف را حرام خواند.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی در پیامی، مخالفت این مرجع تقلید با تصویب قانون احوال شخصیه جعفری عراق را تکذیب کرد.

 

در این پیام آمده است: خبرهای منتشر شده مبنی بر درخواست حضرت آیت الله سیستانی از نخست وزیر برای عدم تصویب قانون احوال شخصیه جعفری عراق کذب محض است، زیرا هیچ ارتباطی میان دفتر این مرجع با وزرا وجود ندارد.

 

گفتنی است حسن الشمری، وزیر دادگستری عراق امروز اعلام کرد که قانون احوال شخصیه شیعیان جعفری عراق با مشورت مراجع و نمایندگان پارلمان تدوین شد.

 

این قانون برای شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است و قوانین جدید معاملات شیعیان، میراث و امور مربوط به طلاق و ازدواجشان را شامل می شود.

 

این قانون با مخالفت گروه‎های سنی مواجه شده است و انتظار می رود که تصویب آن با جنجال از سوی تفرقه انگیزان مواجه شود.

 

حضرت آیت الله سیستانی همچنین در پیامی جداگانه هرگونه تیراندازی از سوی شهروندان به مناسبت های مختلف را حرام اعلام کرد.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد: با توجه به اینکه تیراندازی بدون هیچ دلیلی سبب هراس مردم می شود، بنابراین حرام است و مسؤولیت شرعی قتل یا جراحت شهروندان به عهده عامل تیراندازی است.

 

وی افزود: تیراندازی شهروندان پیامدهای نامطلوب مغایر عرف و اخلاق جامعه دارد و از برادران مومن می خواهم از اینگونه مسائل پرهیز کنند.

 

لازم به ذکر است که شهروندان عراقی به مناسبت های مختلف نظیر عروسی، فوت یکی از افراد مهم و حتی پیروزی تیم ملی فوتبال اقدام به تیراندازی هوایی می کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات