۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۹۶۳۷۷
معارضان آل‎خلیفه تأکید کردند؛

انحلال شورای اسلامی علما اعلام جنگ علیه شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ مراکز دینی، جمعیت‎ها و معارضان آل‎خلیفه، حکم دادگاه بحرین درباره انحلال شورای اسلامی علما را به مثابه اعلام جنگ علیه شیعیان توصیف کردند.
تجمع علماي بحرين در اعتراض به فشار آل خليفه براي اخراج نماينده آيت الله سيستاني از اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراکز دینی، احزاب و جمعیت های معارض آل خلیفه، سازمان ها و جمعیت های مختلف، حکم دادگاه آل خلیفه مبنی بر انحلال شورای اسلامی علما و مصادره اموال آن را به شدت محکوم کردند.

 

جمعیت ائمه جماعت شهر حمد بحرین در پیامی تأکید کرد: حکم ظالمانه از سوی دادگاه سیاسی و کینه توز علیه شورای اسلامی علمای بحرین را محکوم کرده و آن را در ادامه سریال ظلم طایفه ای علیه ملت به ویژه شیعیان می دانیم.

 

این جمعیت نسبت به تعرض نظام به سایر حوزه های علمیه و مراکز دینی و تبلیغی هشدار داد و افزود: مسؤولیت این حکم بر عهده نظام آل خلیفه و حامیان آن است و از شخصیت ها، سازمان ها و هیأت های حقوقی بین المللی می خواهیم در برابر این ظلم ایستادگی کنند. ما حمایت قاطع خود را از این شورا اعلام می داریم و تأکید می کنیم که همواره در کنار علما خواهیم ایستاد.

 

انجمن حقوق بشر بحرین هم در واکنش به حکم انحلال شورای اسلامی علما پیامی صادر کرد و اظهار داشت: این حکم در حقیقت از شنیع ترین شیوه های سرکوب مذهبی و انتقام سیاسی علیه شیعیان به شمار می آید. هدف قرار دادن آزادی دینی در بدترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شد.

 

این انجمن بر لزوم عذرخواهی رسمی دولت و لغو این حکم تأکید کرد و ادامه داد: شکایت وزیر دادگستری و هجمه شدید رسانه های نظام که مغایر قانون و معاهده های بین الملل است، غیرعادلانه بودن این محاکمه را نشان داد.

 

احزاب و جمعیت های معارض آل خلیفه متشکل از جمعیت الوفاق اسلامی، وعد، تجمع ملی دموکراسی، تجمع ملی الوحدوی و جمعیت الاخاء ملی نیز با صدور پیام مشترکی حمایت خود را از علمای شیعه بحرین اعلام کردند.

 

در پیام این احزاب آمده است: این حکم در چارچوب انتقام گیری سیاسی و مذهبی از شورای علما به دلیل مواضع حامی آزادی و اصلاحات صورت گرفت. این حکم مطمئنا به پیچیدگی اوضاع و بحران در کشور می انجامد.

 

معارضان آل خلیفه تأکید کردند: این حکم نشان داد که آل خلیفه توانایی شنیدن صدای مخالف خود را ندارد و همه ادعاهای دموکراسی آن نیز کذب محض است. حکم انحلال شورای اسلامی علما آینده اصلاحات را دچار شک و تردید می سازد و بر این نکته تأکید دارد که گفت وگوی جدی به تشکیل دولت انتقالی و استعفای این دولت هتاک به حقوق بشر نیازمند است.

 

احزاب معارض آل خلیفه از مردم خواست با هوشیاری نسبت به این حکم برخورد کرده و تحت تأثیر این حکم به جبهه گیری مذهبی و حزبی نپردازند.

 

انجمن مداحان و شاعران نیز به حکم دادگاه آل خلیفه واکنش نشان داده و خاطر نشان ساختند که این شورا در اوج اصلاح، بلوغ، حکمت، تعقل و محافظت از وحدت و همبستگی قرار دارد و حکم انحلال این شورا با توجه به نقش بزرگی که در جامعه دارد، ضربه بزرگی به ملت است.

 

سازمان رصد آزادی های دینی هم در پیامی از سازمان ملل و سازمان های حقوقی خواست به حکم انحلال شورای اسلامی علما واکنش نشان دهند.

 

این سازمان، حکم انحلال این شورا را غیرقانونی خواند و بیان داشت: این حکم به پرونده سیاه و ذلت بار تجاوز به حقوق بشر در زمینه دینی و مذهبی افزوده می شود. انحلال شورای اسلامی تجاوزی آشکار به آزادی دینی و همه قوانین بین المللی و محلی به شمار می آید.

 

سازمان رصد آزادی های دینی افزود: دولت بحرین با صدور این حکم، در شیپور جنگ علیه تشیع دمید، اما از شورای اسلامی علما و مردان آن انتظار می رود بدون توجه به این حکم به فعالیت های خود در قبال وحدت ملی، همزیستی مسالمت آمیز و مبارزه با تندروی و تروریسم ادامه دهند.

 

در بخش انتهایی این پیام آمده است: انحلال شورای اسلامی علما در ادامه جنایت تخریب 38 مسجد شیعیان و بازداشت علما صورت گرفته است.

 

گفتنی است دادگاهی در بحرین، امروز حکم انحلال شورای اسلامی علما و مصادره اموال آن را صادر کرد.

 

این حکم در پی شکایت شیخ خالد بن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری بحرین با اتهام واهی دعوت از شهروندان به خشونت و تلاش برای براندازی نظام صادر شده است./980/ب901/د

ارسال نظرات