۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۹۶۴۳۸
آیت الله قبلان:

انحلال شورای اسلامی علمای بحرین اقدامی ظالمانه است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان، انحلال شورای اسلامی علمای بحرین از سوی رژیم آل‎خلیفه را اقدامی ظالمانه و دراستای ضربه زدن به نقش پررنگ علمای این کشور دانست.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان، با انتقاد شدید از حکم انحلال شورای اسلامی علمای بحرین از سوی رژیم آل‌خلیفه، اظهار داشت: این اقدام آل خلیفه اقدامی ظالمانه است که در راستای ضربه زدن به نقش پررنگ علمای این کشور در تقویت اتحاد و همبستگی ملت بحرین است.

 

وی با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات تنها به ایجاد تنش در بحرین منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: بارها تاکید شده است که تنها از خلال گفت‌وگو و به واسطه‌ راهکارهای مسالمت آمیز می‌توان به حل بحران کنونی در این کشور امیدوار بود.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: رژیم آل‌خلیفه باید در اسرع وقت ضمن لغو این حکم، به تمام اقدامات سرکوبگرانه خود در قبال ملت بحرین پایان دهد، اقداماتی که با همه ارزش‌های حقوق بشر در تناقض بوده و راه را برای برون رفت از تنگنای کنونی دشوارتر می‌سازد.

 

آیت الله قبلان در ادامه از اتحادیه عرب و تمام کشورها و افراد تاثیر گذار درخواست کرد به حمایت از ملت بحرین بپردازند تا از کشیده شدن این کشور به باتلاق خشونت و درگیری جلوگیری شود.

 

وی افزود: همگان باید برای ایجاد راه حلی جامع و شامل به منظور احقاق حق این ملت و خروج این کشور از بحران تلاش کنند. /983/ب903/د

ارسال نظرات