۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۶۴۷۶

همایش بررسی ابعاد عقیدتی زیارت اربعین حسینی در کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی ابعاد عقیدتی زیارت اربعین حسینی با حضور جمع کثیری از علما و پژوهشگران در شهر مقدس کربلا برگزار شد.
کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «بررسی ابعاد عقیدتی زیارت اربعین حسینی» با حضور جمع کثیری از علما، فضلا، استادان و طلاب حوزه های علمیه و همچنین استادان دانشگاه های عراق از سوی مرکز پژوهش های وابسته به آستان قدس حسینی برگزار شد.

 

آیت الله محمد سند از علمای بحرین و استاد حوزه علمیه نجف اشرف در این همایش، زیارت اربعین حسینی را در پنج بعد مورد بررسی قرار داد.

 

پدیده، حادثه یا متمدن بودن مراسم میلیونی راهپیمایی اربعین حسینی، علوم استراتژیک و بکارگیری آن در پژوهش ها، شعارهای مطرح شده به ویژه در سازمان ملل و تحقق آنها از سوی شعائر حسینی، علمی کردن اهداف و دستاوردهای بزرگ نهضت حسینی و مقایسه عملکرد نظام های مختلف با تمدن سید الشهدا(ع) 5 محور ارائه شده از سوی این عالم بحرینی بود.

 

عبدالامیر القریشی، مدیر مرکز پژوهش های کربلا نیز درباره برگزاری این همایش گفت: این مرکز در راستای طرح اهداف راهپیمایی اربعین حسینی تلاش می کند که این بار به محور عقایدی این رویداد بزرگ پرداختیم.

 

هاشم الحسینی، معاون این مرکز نیز تأکید کرد که مرکز پژوهش های کربلا همه تلاش خود را برای بررسی پدیده های دینی و اجتماعی استان کربلا به ویژه راهپیمایی اربعین حسینی و ابعاد مختلف آن انجام می دهد./980/ب903/د

ارسال نظرات