۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۹۶۶۵۲
دبیرکل الوفاق بحرین:

شورای اسلامی علمای بحرین در چارچوب دین فعالیت می‎کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین فعالیت‎های شورای اسلامی علمای بحرین را غیر سیاسی خواند و تصریح کرد: شورای اسلامی علمای بحرین در چارچوب دین فعالیت می‎کند.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در مسجد امام صادق (ع) شهر قفول به بررسی ماهیت شورای اسلامی علمای این کشور پرداخت و گفت: شورای اسلامی علمای بحرین، مردم این کشور را به مفاهیم دین و مذهب دعوت می‎کند و احکامی همانند نماز، روزه، زکات و خمس را به مردم آموزش می‎دهد.


وی افزود: آیا انجام چنین فعالیت‎هایی احتیاج به اجازه نظام حاکم دارد. آیا سایر ادیان و مذاهب همانند مسیحیت، یهودیت و هندو در تبلیغ دین و مذهب خود احتیاج به اجازه از حکومت دارند.


این عالم بحرینی خواستار احترام به سایر مذاهب و ادیان شد و تصریح کرد: به مسأله احترام به ادیان و مذاهب در گذشته توجه بیشتری می‎شده است.


وی خواستار آزادی عقیده در بحرین شد و خاظرنشان ساخت: ما نمی‎توانیم ادعای آزادی دین و عقیده هستیم ولی بر خلاف آن حرک کنیم. انحلال و مصادره اموال شورای اسلامی علمای بحرین مبارزه با آزادی دین و عقیده دین است.


حجت الاسلام سلمان ادامه داد: امثال شورای اسلامی علمای بحرین در همه کشورهای جهان وجود دارد ولی حکومت‎ها آنان را متوقف و منحل نکرده‎اند زیرا حکومت‎ها به خوبی می‎دانند که این گونه مراکز با عقیده و حقوق انسانی در ارتباط هستند.


وی فعالیت‎های شورای اسلامی علمای بحرین را غیر سیاسی دانست و بیان داشت: جمعیت پزشکان، تجمع کارگران، شورای اسلامی علمای بحرین و سایر اتحادیه و تجمع‎های بحرینی فعالیت‎های سیاسی ندارند و فقط در چارچوب وظایف تخصصی خود حرکت می‎کنند.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی با اشاره به رویدادهای سوریه گفت: قلب من همراه با سوریه و ملت آن است و در کنار این مردم مظلوم برای رسیدن به آزادی و رهایی از زیر بار ظلم و ستم جریان‎های تکفیری و تروریستی خواهم ماند./994/ب903/د

ارسال نظرات