۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۹۶۷۳۰

برگزاری نمایشگاه «تمدن اسلامی و قرآن کریم» در دبی

گروه بین‌الملل: نمایشگاه «تمدن اسلامی و قرآن کریم» 9 تا 11 اسفندماه سال جاری در شهر دبی برگزار می‌شود.
نمايشگاه قرآن کريم در دبي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه «تمدن اسلامی و قرآن کریم» 9 تا 11 اسفندماه سال جاری در دبی برگزار می شود و طی آن عظمت تمدن اسلامی از طریق آثار هنری اسلامی به‌ویژه خوشنویسی و عکس به نمایش در می‌آید.

 

همچنین طولانی‌ترین نسخه دست‌نویس قرآن و کوچکترین قرآن‌های جهان، نسخ خطی اسلامی و نیز آیات خوشنویسی شده برای معرفی سیمای حقیقی اسلام در این نمایشگاه ارائه خواهد شد

 

هدف این نمایشگاه تأکید بر اهمیت قرآن کریم که 1400 سال پیش بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و نیز عدم تحریف این کتاب آسمانی در طول سالیان طولانی بنابر وعده الهی است.

 

این نمایشگاه همچنین بر خوشنویسی اسلامی به عنوان یک هنر اصیل و معرف میراث فرهنگی اسلامی تمرکز دارد.

 

گفتنی است طولانی‌ترین نسخه دست‌نویس قرآن و کوچترین قرآن‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش در خواهند آمد، در کتاب رکوردهای جهانی ثبت شده‌اند. طولانی‌ترین نسخه قرآن جهان 7 هزار متر طول دارد و کوچکترین قرآن در ابعاد 1 * 1.5 سانتی‌متر نوشته شده است.

 

همچنین قدیمی‌ترین قرآن جهان، گرانترین قرآن جهان، قرآن 1100 ساله، نسخه‌های خطی قرآن، آثار باستانی اسلامی، قرآن‌های نوشته شده با طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی، قرآن چرمی و ترجمه‌های قرآن به 23 زبان مختلف از دیگر مواردی است که در این نمایشگاه ارائه خواهند شد./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات