۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۹۶۷۴۴
یکی از علمای اهل‎تسنن لبنان:

انحلال شورای اسلامی علمای بحرین اعلام جنگ علیه قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد القدس صیدای لبنان انحلال و مصادره اموال شورای اسلامی علمای بحرین را اعلام جنگ علیه قرآن و دین بیان کرد.
شيخ ماهر حمود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن امام جماعت مسجد القدس صیدای لبنان، در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در تجمع علمای بحرین در مسجد امام صادق (ع) شهر قفول بخش پخش شد، انحلال شورای اسلامی علمای این کشور را به شدت محکوم کرد و گفت: انحلال و مصادره اموال شورای اسلامی علمای بحرین از سوی نظام آل‎خلیفه اقدامی ضد دین، مذهب و قرآن است.


وی افزود: شورای اسلامی علمای بحرین، علوم قرآنی را در این کشور گسترش داده و در ترویج این کتاب آسمانی از هیچ سعی و تلاشی غفلت نمی کند.


این عالم اهل سنت به اهداف نظام آل‎خلیفه در انحلال و مصادره اموال شورای اسلامی علمای بحرین اشاره کرد و گفت: این اقدام حکومت آل‎خلیفه به سبب گسترش اختلاف، فتنه و نفاق مذهبی نیست بلکه آنان درپی گسترش روحیه تنفر و بغض در بین مردم این کشور هستند.


شیخ حمود با تاکید بر حل و فصل هر چه زودتر مشکلات بحرین تصریح کرد: ما از جریان‎ها، احزاب و نظام آل‎خلیفه می‎خواهیم که با دوری از حب دنیا و مصالح موجود در آن به دنبال احقاق حق و گسترش عدالت در جامعه باشند.


وی ادامه داد: این عدل و عدالت است که موجب بقای حکومت و دولت‎ها می‎شود؛ بدون عدل و عدالت، حاکم و حکومت خانه‎ای سست خواهند داشت.

 

این عالم سنی عنوان کرد:در فعالیت‎های شورای اسلامی علمای بحرین چیزی جز ترویج وحدت اسلامی و ایجاد قرابت بین مذاهب اسلام مشاهده نکردیم. این شورا اهل دین، تقوا و تواضع است و خود را از دنیا، منصب و القاب آن جدا کرده می‎داند.


این عالم لبنانی با تاکید بر اصلاح جامعه بحرین اظهار داشت: مواجهه با دین و علمای آن به صلاح هیچ حاکمی در هر مکان و زمانی نیست. تاریخ به خوبی گواه و گویای نابودی ظالمان و بقای علم و دین است./994/ب902/د 

ارسال نظرات