۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۹۶۷۷۶
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

یادواره امیران، سرداران و 835 شهید بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از برگزاری نخستین یادواره امیران، سرداران و 835 شهید بجنورد در روز هفدهم بهمن ماه خبر داد.
يادواره اميران، سرداران و 835 شهيد بجنورد
حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: نخستین یادواره امیران، سرداران و 835 شهید بجنورد صبح پنج شنبه هفته آینده( هفدهم بهمن ماه) در محل مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.
وی با بیان این که این یادواره شهدا با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، مسؤولان استانی و شهرستانی و بسیجیان خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران ویژه این مراسم است.
حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: رونمایی از چهار کتاب شهدای شهرستان بجنورد، رونمایی از تمبر یادبود یادواره و نیز رونمایی از پایگاه اینترنتی «مردان مرد» از جمله برنامه های جانبی این یادواره به شمار می روند.
این مسؤول با اشاره به این که اکنون فضاسازی و تبلیغات سطح شهر برای برگزاری این یادواره در حال انجام بوده و اطلاع‌رسانی‌ آن هم از سوی صدا و سیما و رسانه های استان شروع شده است، گفت: علاوه بر این برای خانواده معظم تمامی شهدا دعوت نامه هایی برای حضور در این مراسم ارسال شده و تلاش می شود تا نخستین یادواره امیران، سرداران و 835 شهید بجنورد به صورت باشکوه و در شأن این شهدای بزرگوار برگزار شود.
حجت الاسلام سالاری در ادامه عنوان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تجلیل از مقام شامخ شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تبیین ارزش های امام(ره) و انقلاب اسلامی است و به همین دلیل نیز برگزاری این یادواره در دهه فجر برنامه ریزی شد.
به گفته وی برگزاری یادواره های شهدا ابزاری مناسب برای انتقال ارزش های دینی و انقلابی به نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام سالاری عنوان کرد: استان خراسان شمالی دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده دارد که در طول دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.
وی اضافه کرد: از این تعداد 835 شهید از شهرستان بجنورد راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شده بودند و جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی شمار امیران و سرداران شهید در این استان را هشت امیر و 18 سردار شهید ذکر کرد.
گفتنی است، از چند سال گذشته تاکنون هر سال در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی افزون بر 100 یادواره شهدا برگزار می شود که از آن جمله می توان به یادواره شهدای طلبه، شهدای سرباز، ورزشکار، دانشجو، دانش آموز و شهدای دیگر اقشار اشاره کرد./9314/ت303/ب
ارسال نظرات