۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۹۶۸۱۲
به دلیل تلاش در تسریع آشتی ملی؛

مفتی اعظم سوریه مورد تقدیر قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم سوریه در مراسمی از سوی شبکه توسعه آغاجان این کشور به دلیل تلاش در تسریع روند آشتی ملی تقدیر و تشکر کرد.
حسون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه "توسعه آغاخان" سوریه دیشب از "بدر الدین حسون" مفتی اعظم سوریه و "علی حیدر" وزیر مشاور در امور آشتی ملی به دلیل تلاشهایشان در تسریع روند آشتی ملی تقدیر و تشکر کرد.

 

شیخ حسون در این مراسم با اشاره به نقش شبکه آغاخان در توسعه ارزش های دوستی، نیکی و کمک به بشریت گفت: این مراسم در حقیقت تکریم اصولی است که کشور سوریه، ما را بر اساس آن پرورش داده است، تکریم مردم سوریه است که توانسته است در برابر تمام دنیا ایستادگی کند، تکریم مادری است که 4 فرزند خود را در راه وطن تقدیم کرده و پدری که 6 فرزند خود را نذر وطن کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سوریه در مرحله پنچم از مراحل پایانی بحران است و هیأت سوری شرکت کننده در ژنو 2 نشان افتحار را برای مردم سوریه و همه اعراب بالا برده است گفت: کشورهای سراسر دنیا از مردم سوریه و رییس جمهوری آن به خاطر ایستادگی و مقاومت در برابر تروریست های جهانی تکریم می کنند.

 

حیدر علی هم در این دیدار با دعوت به تقویت ارزش های بخشش و خطاپذیری در راه منافع کشور، گفت این مراسم، تکریم از افراد خاصی نیست بلکه تکریم ارزش ها، رفتارها و روش ها است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: نجات سوریه با اعتماد بر خود مردم این کشور امکان پذیر است و آنها منتظر ارائه راه حل از دیگران نیستند.

 

"محمد سیفو" نماینده شبکه توسعه آغاخان در سوریه در این مراسم که در ساختمان این شبکه برگزار شد، بر اهمیت برجسته کردن شخصیت های ملی که بدون هیچ خستگی در راه وحدت مردم سوریه، تقریب دیدگاه ها و تحقق منافع ملی تلاش می کنند، تأکید کرد.

 

در پایان این مراسم نماینده این شبکه در سوریه به شیخ حسون و علی حیدر، شمشیر دمشقی به نشانه شمشیر "صلح و آشتی" تقدیم کرد.

 

شبکه توسعه آغاخان نام موسسه‌ای است شامل ده ها آژانس مختلف که به فعالیت‌های بشردوستانه در کشورهای فقیر و در حال توسعه می‌پردازد./980/ب102/د

ارسال نظرات