۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۹۶۹۹۰
سید عمار حکیم:

ملت ایران با رهبری امام خامنه‎ای در اوج قدرت و اعتماد به نفس قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به فرارسیدن سالگرد انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران در برابر فشارهای استکبار جهانی، تأکید کرد که ملت ایران در پرتو رهبری امام خامنه‎ای در اوج قدرت و اعتماد به نفس قرار دارد.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی ـ سیاسی هفتگی این مجلس که در بغداد برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: اهمیت انقلاب اسلامی در جوهره ارزشی بزرگ آن است، زیرا پیروزی ارزش ها را به همراه داشت و در حقیقت پیروزی ارزش بود.

 

وی افزود: تغییر ارزش اجتماعی و ملی و همچنین تغییر نظام از ابزارهای این انقلاب بود. ملت ها هنگامی که ارزش ها را تغییر می دهند یعنی با ارزش های موجود در تضاد هستند، ملت ایران نیز با ارزش های جامعه پهلوی مخالف بود و تغییر این نظام از عوامل مهم انقلاب به شمار می آمد.

 

حجت الاسلام حکیم از شعار «نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی» ملت ایران در زمان انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: این شعار به هیچ وجه تصادفی نبود بلکه از عمق مفاهم اساسی انقلاب اسلامی زاییده شده که تغییر ارزش اجتماعی از مهمترین این ارزش ها بود.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: امام خمینی(ره) به خوبی می دانست که ملت مخالف ارزش های نظام شاهنشاهی است و بر همین اساس نظام جمهوری اسلامی را به همه پرسی قرار داد، حضرت امام در همه مسائل جوهری و اساسی به رأی مردم احترام می گذاشت.

 

وی بر لزوم الگو قرار دادن انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی ریشه ای و انقلاب یک جامعه به شمار می آید و انقلابی جزئی و طایفه ای نیست. ملت ایران توانست بر ترس غلبه کرده و ارزش و فرهنگ مورد نظر خود را حاکم سازد.

 

حکیم تأکید کرد: این انقلاب با چالش های فراوانی روبرو بود ولی همچنان مقاوم و پایدار ماند، موفقیت های مختلفی بدست می آورد، بسیاری از بزرگ مردان خود را تقدیم کرد، مشکلات فراوانی را متحمل شد و مردم با وجود فشاری که در این سال ها متحمل شده اند همچنان بزرگترین حامی انقلاب هستند.

 

این عالم عراقی تصریح کرد: چگونگی برخورد با مراحل سخت انقلاب و شیوه تعامل رهبران انقلاب با مردم را باید از انقلاب اسلامی ایران یاد گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و انقلابیان در اوج اعتماد به نفس بوده و هستند، گفت: مردان انقلاب همچنان در اوج اعتماد به نفس و پیشرفت در آرامش قرار دارند که این اعتماد به نفس و قدرت رهبر به ملت نیز سرایت کرده و ایران بر همین اساس در برابر چالش ها ایستادگی کرده اند.

 

حجت الاسلام حکیم از ایران به عنوان قدرتی جهانی یاد کرد و افزود: ایران به کشوری قدرتمند و دارای ایدئولوژی در منطقه و جهان مبدل شده و در زمینه های قانونی، اقتصادی و خدماتی نیز در حال پیشرفت است.

 

وی تأکید کرد: کشورها با آرزو ساخته نمی شوند بلکه با اراده رهبران و ملت به قدرت و پیشرفت می رسند. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به امام خامنه ای و ملت ایران تبریک می گوییم و پیشرفت و قدرت بیشتری را برای آنان آرزو داریم./980/ب902/د

ارسال نظرات