۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۹۷۰۰۷
با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی؛

برترین‌های قرآنی و حدیثی المصطفی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ برترین‌های قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی العالمیه با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید معرفی شدند.
اختتاميه پانزدهمين المپياد بين‌المللي قرآن و حديث المصطفي در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی با عنوان قرآن و سبک زندگی، شامگاه چهارشنبه 16 بهمن‌ماه با حضور حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم پایان یافت.

 

در این المپیاد که بیش از 12 هزار نفر از 84 ملیت مختلف در آن شرکت کرده بودند؛ 1978 نفر در بخش کتبی و 875 نفر در بخش شفاهی حضور داشتند و‌ در بخش آثار مربوط به سبک زندگی نیز، 565 اثر به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو در این مسابقات ارزیابی شد.

 

براساس این گزارش، بیش از 200 نفر از استادان و اعضای هیأت علمی و مدرسان قرآن و حدیث در واحدهای مختلف در داخل و حدود 40 کشور دنیا، نظارت، طراحی سؤالات، ارزیابی آثار و داوری و قضاوت مراحل مقدماتی و نهایی بخش‌ها و رشته‌های گوناگون المپیاد را برعهده داشتند.

 

قرائت بیانیه کمیته علمی نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی پایان‌بخش این مراسم بود که در بخشی از آن آمده است: نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی اسلامی با شعار قرآن و سبک زندگی، معارف ناب ثقلین مبارکه برگزار شد.

 

سیدمجتبی رضوی از جمهوری اسلامی ایران، علیرضا عادلی از پاکستان، خانم صالحه شریفی از افغانستان، سیدمحمد آل حسن از عربستان، محمدنظیر عرفانی از پاکستان، خانم آمنه شفاهی از افغانستان به عنوان نفرات برتر نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی معرفی شدند.

 

خانم خیرالنساء مقدسی از افغانستان، علی ظفر محسنی از افغانستان، عبدالقفار امیری از افغانستان، نوح من علی از لبنان، محمد الیاس اخلاقی از پاکستان، نصرت‌الله سعدالله اف از تاجیکستان، سیدمحمد فروغی از افغانستان، محمدباقر رسولو از سوریه دیگر برترین‌های قرآنی و حدیثی المصطفی بودند.

 

همچنین خانم زینب نقش از عراق، فیض النساء حکیم آقا از تاجیکستان، سیدثمرالدین صمداف از تاجیکستان، سیداحمد امیری از افغانستان، خانم سکینه یوسفی از افغانستان، خانم لیلا بتول ناصری از پاکستان، محمدرضا یوسفی از افغانستان، عبدالله جبرئیلی از ایران از دیگر برگزیدگان معرفی شدند.

 

خانم فاطمه الحماد از عربستان، سلام جودی از عراق، خانم فاطمه الجشی از عربستان، خانم نفیسه برهانی از افغانستان، سیدمحمد زیدی از هندوستان، سیدظهیر رضوی از هندوستان، محمد محمدی از افغانستان، محمدعلی بیانی از افغانستان را می‌توان از دیگر نفرات برتر قرآنی و حدیثی المصطفی نام برد.

 

گفتنی است، سرکار خانم سمانه سادات موسوی از افغانستان، غلامحسین ناطقی از افغانستان، حب الله نجفی از عراق و سیدمرتضی علوی از افغانستان از برگزیدگان قرآنی المصطفی به صورت نمادین جوایز خود را از دست حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دریافت کردند./920/پ202/ن

ارسال نظرات