۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۹۷۰۱۸

اختتامیه دومین جشنواره سراسری شعر اشراق برگزار شد

اختتاميه جشنواره فيلم حوزه - اشراق

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره‌ سراسری شعر اشراق ویژه طلاب، فضلا و روحانیان سراسر کشور با حضور حوزویان، شاعران، استادان دانشگاه و اقشار مختلف مردم در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، حجت‌الاسلام احمد واعظی و حجت‌الاسلام علی کمساری به ایراد سخن پرداختند.

همچنین افزون‌بر ایراد سخن از سوی سخنرانان، دومین جشنواره سراسری شعر اشراق با شعر خوانی شاعران و اهدای جوایز همراه بود.

حجت‌الاسلام علی کمساری، رییس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم با بیان این‌که شعر در حوزه‌های علمیه بیش از حد انتظار به رشد و بالندگی رسیده است، گفت: شعر در حوزه‌های علمیه از جایگاه والا و دیرنه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت عمر شعر در حوزه‌های علمیه به زمان تأسیس این مکان‌های مقدس بر می‌گردد، در اسلام نیز عمر شعر به اندازه عمر خود اسلام است و بسیاری از مردم با زبان شعر نبی‌اکرم(ص) را یاری می‌کردند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که در گذشته علما و بزرگان شعر نیز می‌‌سرودند، اظهار داشت: امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع حاضر نیز سرشار از ذوق شعری هستند.

وی تأکید کرد: شعر جریان پویا و با نشاطی در حوزه‌های علمیه دارد، امروز نیز به سبب قدمت و جریان ریشه‌ای شعر در حوزه‌های علمیه بیان می‌شود.

حجت‌الاسلام کمساری با اشاره به این‌که انجمن شعر حوزه بیش از دویست عضو دارد، بیان داشت: به صورت مرتب آثار شاعران حوزوی مورد بررسی قرار گرفته و تحلیل می‌شود، جشنواره شعر اشراق نیز پاسخی به درخواست‌ها و نیازهای طلاب است.

وی یادآور شد: چندین سال پس از کنگره طلاب، جشنواره ویژه شعر حوزه نیز با حمایت رییس دفتر تبلیغات اسلامی کشور تشکیل شد.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم تعداد آثار ارسال شده به دومین جشنواره شعر اشراق را هزار و سیصد اثر دانست و گفت: امسال دویست و سی نفر از شاعران در این جشنواره شرکت کردند، در حالی سال گذشته تنها 110 نفر شرکت کردند و این نشانگر درستی راه و نیاز حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: البته میان دو جشنواره برنامه‌های متنوعی همانند نقد و بررسی کتاب، چاپ آثار شاعران حوزه، شب شعر برای بیش از 250 عضو انجمن شعر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کمساری با تأکید بر این‌که بیش از پنجاه محصول فرهنگی و هنری تا پایان سال ارائه می‌شود، بیان داشت: در این جشنواره به مناسبت پنجمین سالگرد نهضت امام خمینی(ره) بخش ویژه‌‌ای به نام نهضت امام راحل است.

وی در پایان افزود: اشراق دارای جشنواره‌های فیلم، عکس، داستان، هنری‌های تجسمی و شعر است که هدف آن نیز ترویج هنر در میان طلاب است.

شایان ذکر است، در پایان مراسم از دو کتاب «فرشتگان تغزیل» و «سبک زندگی حضرت امام به روایت خاطرات» رونمایی شد./993/پ202/ن

ارسال نظرات