۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۹۷۰۷۵

جشن بزرگ انقلاب با حضور آیت الله نوری همدانی در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن بزرگ انقلاب با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهیدان با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در سالن اجتماعات میثاق مصلای تهران برگزار شد.
جشن بزرگ انقلاب در مصلاي تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن بزرگ انقلاب با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهیدان امروز پنج شنبه هفدهم بهمن ماه با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در سالن اجتماعات میثاق مصلای تهران برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ولایت فقیه را شجره طیبه ریشه‌دار در قرآن، حدیث، علم کلام، فقه، تاریخ و دارای مبنای عقلی دانست و گفت: وجود رهبر در سطح زمین و جامعه بشری آنقدر دارای اهمیت است که براساس فرهنگ اسلام، زمین لحظه‌ای از وجود رهبر و امام خالی نیست.

وی اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) کار بسیار بزرگی انجام دادند و توانستند اسلام را به عرصه زندگی مردم بیاورند درحالی‌که پیش از آن اسلام به حاشیه رانده شده بود، القا کرده بودند که دین از سیاست جدا است و اسلام به خانم‌ها نظر منفی دارد و حتی گفتند دین افیون ملت‌ها است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: خوشوقت هستیم که پس از امام خمینی(ره) و گذشت سی و چند سال از پیروزی انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای سکان‌داری بسیار بسیار با صلابت، مدیر، مدبر، شجاع که در سطح بالای فقه و فقاهت و تقوا و عدالت قرار دارد، توانسته این نظام را با قدرت و اقتدار همین‌طور قدم به قدم پیش ببرد و الحمدلله روز به روز بر قدرتش افزوده شود.

این مرجع تقلید منشأ بسیاری از عقب ماندگی‌ها را رژیم‌های سلطنتی دانست و بیان داشت: از ما سؤال می‌پرسند که اسلام به آن عظمت در صدر اسلام که آن همه قدرت داشت و توانست تمدن بزرگی را در دنیا برقرار کند، چطور شد که دوباره مسلمان دچار ضعف و ذلت شدند؟ در پاسخ می‌گوییم یک علتش همین سلاطین هستند که از دین به‌عنوان ابزار استفاده می‌کردند و مردم را در جهل و عقب ماندگی نگه داشته بودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: من دو سال نماینده امام(ره) در اروپا بودم، در سفر نخست که دوماه طول کشید، نشریاتی را خدمت امام خمینی(ره) آوردم که نشان می‌داد اروپا چطور درباره انقلاب قضاوت می‌کند، یک مجله عکس امام(ره) را با گرزی در دست، در وسط انداخته و در حاشیه هم سردمداران استکبار را انداخته بود و امام(ره) با آن گرز به سر همه آنها می‌کوبید، عرض کردم دنیای فعلی اینطور درباره انقلاب قضاوت می‌کند، امام فرمودند(عین عبارت ایشان را یادم نیست) «غیر از این بود باید در کارمان شک می‌کردیم، همین است».

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم ایام الله دهه فجر را فرصت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.

وی انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های سوم و چهارم را وظیفه نسل اول و دوم دانست و بیان داشت: تاریخ هر ملتی هویت آن ملت را تشکیل می‌دهد، در تاریخ عبرت‌هایی وجود دارد که با عبرت‌ها می‌توانیم غفلت را از ذهن خود دور کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی ابراز داشت: در ایام فتنه 88، مسؤول دفتر آیت الله نوری همدانی با من تماس گفت و گفت ایشان گفتند من حاضرم به تهران بیایم و جلوی راهپیمایانی که مدافع انقلاب و ولایت هستند، حرکت کنم و در نمازجمعه رهبر معظم انقلاب شرکت کنم، این پیام را خدمت رهبر معظم انقلاب عرض کردم، ایشان تشکر کرده و فرمودند سلام مرا به ایشان برسانید و بگویید هنوز کار به آنجا نرسیده که همه نیروها را به صحنه بیاوریم.

لازم به ذکر است در این مراسم خانواده شهدا، حجت‌الاسلام سعیدیان نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام شیرمردی معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام ناصحی، حجت‌الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور سابق، تعدادی از نمایندگان مجلس، دانشجو وزیر سابق علوم، حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت و آموزش پزشکی، حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، آل اسحاق، چمران، زریبافان رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، تمدن استاندار سابق تهران و برخی دیگر از چهره‌های فرهنگی و سیاسی حضور داشتند./956/پ202/ج

ارسال نظرات