۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۹۷۲۱۶

آمریکا و فرانسه به دنبال وضع قرارداد بازسازی سوریه

خبرگزاری رسا ـ یک نماینده پارلمان اروپا: آمریکا و فرانسه از یکسو به مخالفان سوریه کمک تسلیحاتی کرده و از سوی دیگر در تلاشند از بحران ایجاد شده به نفع خود بهره گیری کنند.
سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ تی.آر.تی در خبری گفت: پارلمان اروپا پس از مدت ها، آخرین وضعیت جنگ در سوریه را به بحث و تبادل نظر گذاشت.


به گزارش این خبرگزاری؛ پارلمان اروپا که به علت سکوت در قبال جنگ سه ساله در سوریه و قتل عام های گسترده مردم در این کشور، در معرض انتقاد قرار دارد، آخرین وضعیت سوریه را طی نشستی در استراسبورگ مورد بحث و مذاکره قرار داد.


استفان فوله، کمیسر مسئول از توسعه اتحادیه اروپا، در این نشست اظهار داشت: اوضاع در سوریه و اطراف آن همچنان حساس میباشد. به گفته وی؛ حمایت مالی اتحادیه اروپا، به سوری های فراری از کشور متمرکز بوده ولی در این میان کشورهای میزبان را نباید فراموش کرد.


قابل ذکر است شدید اللحن ترین سخنان در نشست استرازبورگ را "گای ورهاوشتاد" سیاستمدار بلژیکی و رئیس گروه لیبرال در پارلمان اروپا ایراد کرد.


وی به مواضع اصلی اتحادیه اروپا تاکید ورزید و گفت: کنفرانس ژنو2 نشان داد که با وجود بشاراسد، حل بحران سوریه غیر ممکن خواهد بود.


ورهاوشتاد با تکرار ادعاهای مضحک و بدون سند غرب در قبال دولت قانوی سوریه گفت: قتل عام های بشاراسد همچنان ادامه دارد. کشتار 11 هزار تن از مخالفان با اعمال شکنجه، نشان می دهد که بشار اسد جرم ضد بشری مرتکب شده است. بنابراین اتحادیه اروپا برای محاکمه بشاراسد در دادگاه بین المللی باید وارد عمل بشود.


گفته های ورهاوشتاد در حالی بود که یکی دیگر از نمایندگان پارلمان اروپا گفت: ایالات متحده آمریکا و فرانسه از یکسو به مخالفان سوریه کمک تسلیحاتی کرده و از سوی دیگر در تلاشند از بحران ایجاد شده به نفع خود بهره گیری کنند.


به گفته این نماینده پارلمان اروپا؛ آنها قراردادهایی با ارزش میلیاردها دلار، برای پروژه های مرمت و نوسازی با دولت کنونی سوریه می بندند. این قراردادها در حالی است که آن کشورها ادعا می کنند دولت کنونی در آینده سوریه نقشی نخواهد داشت.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات